Till vår kund söker vi en erfaren redovisningsekonom som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för hela företagets redovisning från löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra till bokslut och årsredovisning. Du kommer att arbeta självständigt med företagets alla redovisningsrelaterade frågor. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsansvarig kommer du att arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom bokföring, bokslut, audit, momsredovisning, löner, skatter och avgifter. Du kommer att sitta på ett mindre kontor vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga och måste tycka om att arbeta självständigt.
I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kontoret vilket inkluderar en del administrativa arbetsuppgifter såsom kontorsinköp. Du kommer att agera kontaktperson såväl internt som externt i alla frågor som rör företagets redovisning.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;
Kvalifikationer
Personliga egenskaper
För vår kunds räkning söker vi efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och initiativrik och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Egenskaper som värderas högt är förmåga att prioritera samt strukturera och planera arbetet.
För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, prestigelös och har hög integritet.
Mer om tjänsten
Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten.
Direktrekrytering Tillträde: enligt överenskommelse efter sommaren Omfattning: Heltid, hybrid jobb möjligt någon dag i veckan
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Bifoga ditt CV och
Varmt välkommen med din ansökan!