Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Redovisningsansvarig till Stockholm
Skicka ansökan 53 dagar kvar
Redovisningsekonom Redovisningsansvarig
53 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en erfaren redovisningsekonom som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för hela företagets redovisning från löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra till bokslut och årsredovisning. Du kommer att arbeta självständigt med företagets alla redovisningsrelaterade frågor. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsansvarig kommer du att arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom bokföring, bokslut, audit, momsredovisning, löner, skatter och avgifter. Du kommer att sitta på ett mindre kontor vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga och måste tycka om att arbeta självständigt.

I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kontoret vilket inkluderar en del administrativa arbetsuppgifter såsom kontorsinköp. Du kommer att agera kontaktperson såväl internt som externt i alla frågor som rör företagets redovisning.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;

  • Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämningar
  • Månads- och årsbokslut
  • Moms och skattedeklarationer
  • Löneadministration
  • Diverse administrativa uppgifter inom ekonomi och kontor

Kvalifikationer

  • Minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska arbetsuppgifter
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift

Personliga egenskaper

För vår kunds räkning söker vi efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och initiativrik och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Egenskaper som värderas högt är förmåga att prioritera samt strukturera och planera arbetet.

För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, prestigelös och har hög integritet.

Mer om tjänsten

Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten.

Direktrekrytering Tillträde: enligt överenskommelse efter sommaren  Omfattning: Heltid, hybrid jobb möjligt någon dag i veckan

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Bifoga ditt CV och 

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Lönehandläggare Ekonomiansvarig CFO (Chief Financial Officer)
23 juni
Ekonom Controller Ekonomikonsult Budgetcontroller Finansanalytiker Redovisningsekonom Verksamhetscontroller
Idag
Controller Financial Controller
Idag