1st lineSupportteknikerLine-supporttekniker1st line supporttekniker
43 dagar kvar
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för IT? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du spelar en avgörande roll i att hjälpa kunder med deras tekniska utmaningar? Då har vi jobbet för dig!
Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad 1st Line Supporttekniker som vill bidra till vår framgångsrika supportavdelning.
Som 1st Line Supporttekniker kommer du att vara det första kontaktledet för våra kunder, där du assisterar dem med deras tekniska frågor och problem via telefon och e-post. Du kommer att arbeta i en snabb och stimulerande miljö där ingen dag är den andra lik.
Dina arbetsuppgifter:
- Hantera inkommande supportärenden och ge professionell support till våra kunder.
- Utföra felsökning och problemlösning av tekniska problem relaterade till hårdvara och mjukvara.
- Dokumentera ärenden och lösningar i vårt ärendehanteringssystem.
- Se till att kunderna får en snabb och effektiv serviceupplevelse.
- Samarbeta med andra team för att säkerställa hög kundnöjdhet.
Om dig
- Har en grundläggande förståelse för IT och teknik.
- Är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett förståeligt sätt.
- Är problemlösare med en positiv attityd och förmåga att arbeta under press.
- Trivs med att arbeta i team men också kan ta egna initiativ.
- Meriterande om man har erfarenhet av kundservice, gärna inom IT-relaterade områden.
Om Nordlo
Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt.
Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge.
Vill du veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.