Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kundkoordinator till Lindbytvätten
Skicka ansökan 35 dagar kvar
Kundkoordinator
35 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om Lindbytvätten

Lindbytvätten erbjuder tvätt och uthyrning av textilier för hotell och restaurang, industri samt vård och omsorg med högt ställda krav på leveranssäkerhet, renhet och servicekvalitet. Vi arbetar enligt väl genomtänkta processer, vilket gör att leveranser fungerar smidigt från det att vi hämtar smutstvätten till att rena textilier levereras på utsatt datum. Vi är ett gammalt men modernt familjeföretag som har jobbat med kvalificerad textilservice i 30 år med kunder i hela Kalmar, Kronoberg och Blekinge län med omnejd.

Vi vill snabbt, smidigt och enkelt leverera och underhålla kundens tvätt- och textilbehov. Våra partners ska känna sig trygga i samarbetet med Lindbytvätten och verksamheten ska bedrivas så att en hållbar utveckling främjas.

Vi fortsätter att växa och nu har du möjlighet att vara med på resan!


Om tjänsten

Vår Kundkoordinator Emma önskar sig nu ytterligare en kollega.

Som Kundkoordinator hos Lindbytvätten så ansvarar du primärt för kundkontakt, kundsupport, avvikelsehantering samt har en central roll vid uppstart av nya kunder. Du jobbar också med uppdatering/förlängning av avtal, merförsäljning till befintliga kunder samt fungera som support till organisationen, såsom en länk mellan kund och vårt tvätteri.

Tillsammans med Emma och vår säljare Niklas jobbar du framför allt med att bibehålla och utveckla kundrelationer och på så sätt bidra till fortsatt nöjda kunder.

Dina dagliga arbetsuppgifter innebär följande:

· Uppföljning med kunder enligt plan, inklusive rapportering och dokumentation

· Förlänga utgående/utgångna avtal med befintliga kunder

· Uppstart av nya kunder och avslut av kund tillsammans med säljare.

· Administrera kunder i affärssystemet.

· Inventering/uppföljning ute hos kund.

· Uppföljning med kunder som uttrycker klagomål/avvikelser.

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vår anläggning i Lindby, på mellersta Öland. Tjänsten innefattar även en hel del resor, främst över dagen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som trivs i en kundnära roll, där du är van vid att orientera dig bland olika arbetsuppgifter.

Kanske har du någon form av eftergymnasial utbildning. Men det funkar lika bra med erfarenhet av en sälj- och serviceinriktad roll gentemot företagskunder.

Som person söker vi dig som är lösningsorienterad och flexibel samt är mån om att bygga förtroendegivande relationer. För att lyckas i rollen får du energi av kundkontakt och har en naturlig fallenhet för service. Du är initiativtagande, prestigelös och trivs bra i en koordinerande roll där du är van att arbeta strukturerat.

Viktigt för rollen är:

  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundnära roller, gärna inom försäljning eller kundsupport.
  • Att du är kommunikativ och strukturerad.
  • Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
  • God systemvana.
  • B-körkort (krav)


Ansökan

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Salebäck, HR-partner, på telefon 072 144 55 85.

Vänligen skicka ansökan med CV och personligt brev till:

[email protected]

och märk ansökan med ”Kundkoordinator”

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Säljare Innesäljare Kundrådgivare Supporttekniker Teknisk support Telefonförsäljare Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
17 juni