Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Avgiftshandläggare till socialförvaltningen, Individ och familjeomsorgen
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Avgiftshandläggare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? Socialförvaltningens uppdrag är att tillgodose människors behov av trygghet. Förvaltningen ska verka för att kommunens invånare får social omsorg i olika former och med ett speciellt ansvar att tillvarata svaga gruppers behov och intressen. Vi jobbar ständigt för en god kvalité som gagnar brukaren av våra insatser. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter som avgiftshandläggare hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av handläggning av avgifter inom vård och omsorg. Avgiftshanteringen är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter inom området. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för den månatliga debiteringen av verksamheternas avgifter samt kontrollerar uppgifterna i verksamhetssystemet. Vi arbetar i ett verksamhetssystem som heter Pulsen Combine och det är en fördel om du är bekant med systemet sedan tidigare eller har lätt för att lära dig nya IT-system. Genom sina arbetsuppgifter har man mycket kontakt med kommuninvånare som berörs av avgiftshandläggningen och även mycket kontakt samt samverkan med biståndshandläggare, chefer och andra berörda myndigheter. I arbetsuppgifterna ingår även att bevaka de förändringar som sker inom avgift-och pensionsområdet, hålla sig ajour med politiska beslut och uppdatera avgifter, manualer och rutiner när behov finns. I din roll ingår även andra administrativa arbetsuppgifter där du tillsammans med dina framtida kollegor inom vår enhet konterar och skapar fakturor i ekonomisystemet Agresso. Vår vision är att tillsammans vara effektiva och flexibla inom vår enhet, därför är vi öppna för att lära oss varandras huvudsakliga arbetsuppgifter för att vid behov kunna prioritera och vara behjälpliga inom alla våra administrativa områden, där bemanning av vår reception på Socialtjänsten är en arbetsuppgift som vi hanterar. Vi hanterar även in och utgående post till myndigheten samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom verksamheterna. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom administration alternativt ekonomi eller liknande utbildning som arbetsgivaren finner är relevant för tjänsten. Meriterande är även om du har tidigare arbetslivserfarenhet från administrativt arbete och relativt snabbt kan sätta dig in i och hantera nya arbetsuppgifter, liksom lätt att lära och hantera olika IT-system kopplat till vår verksamhet. Vi ser även att det är en fördel om du har ett intresse av att jobba för digitala lösningar som kan underlätta vårt arbete inom olika områden. Vi söker dig som är strukturerad, trygg och stabil samt har en förmåga att etablera god kontakt med andra människor. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga vilket bland annat innebär att du på ett tydligt och pedagogiskt sätt kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är av vikt att ha ett bra personligt bemötande och att kommunicera på ett tydligt sätt samt att anpassa hur vi förmedlar budskap till dem vi möter i vårt arbete. Meriterande om du kan tala något av våra minoritetsspråk. Du behöver kunna arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, samt planera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Ibland behöver man snabbt kunna ändra på sin arbetsdagsplanering om situationen så kräver. Vi ser gärna att du har en vilja att jobba innovativt för förbättringar inom våra olika arbetsområden på avdelningen. Arbetet kräver också att du har god datavana och såklart att vara serviceinriktad. Din kompetens och erfarenhet är viktig liksom personlig lämplighet. Vill du ha ett jobb där såväl tekniken, verksamhetsnyttan och kundnyttan är i centrum? Skicka då in en ansökan, så kanske du bli vår nya avgiftshandläggare och administrativa kollega i vårt härliga team! Vi ser framemot din ansökan! ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Ekonomibiträde Ekonomiassistent Ekonomikoordinator Ekonomiadministratör
16 maj
Ekonom Revisor Bokförare Assistent Sekreterare Administratör Revisorsassistent Revisionsassistent Revisionssamordnare Bokföringsassistent Finansadministratör Revisionsmedarbetare Ekonomiadministratör Redovisningsassistent
13 maj