Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR Business Partner till kund i Stockholm (60-80%)
Skicka ansökan 169 dagar kvar
HR HR-specialist HR Business Partner
169 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Du kommer att kombinera två nyckelroller i en dynamisk arbetsmiljö:

HR Business Partner

Du fungerar som ett strategiskt bollplank för verksamheten, med ansvar för:

  • Att stödja affären ur ett people-perspektiv

  • Genomförande och implementering av people-processer, initiativ och verktyg

  • Proaktiv rådgivning till chefer och medarbetare

  • Identifiera och agera på utmaningar inom organisationen

  • Bidra till utvecklingen av centrala HR-områden.

HR Country Lead

Du leder HR-arbetet i Sverige och samarbetar nära med både ledare och fackliga parter:

  • Hålla i veckovisa fackliga möten och förhandlingar (individärenden, omorganisationer, lönerevision m.m.)

  • Ge arbetsrättsligt stöd och rådgivning

  • Företräda arbetsgivaren i AMU tillsammans med VD

  • Säkerställa att lagkrav efterlevs och följs upp.

Kvalifikationer:
  • 5-7 års erfarenhet från att jobba som HRBP eller HR-specialist, gärna med ansvar för en specifik enhet.

  • Gedigen kompetens inom förhandling med facket – både individärenden och organisationsförändringar.

  • Gedigen erfarenhet av att tillgodose rådgivning till chefer och kollegor i komplexa arbetsrättsliga ärenden.

  • Flytande språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

  • Meriterande om man tidigare arbetat i en internationell verksamhet med HR-frågor.

  • Ett stort plus om man har erfarenhet av förändringsarbete eller organisationutveckling.

Personliga egenskaper:
  • Stark i förhandling och kommunikation

  • Skicklig på att bygga starka och långsiktiga relationer

  • Strukturerad & organiserad

  • Självsäker & handlingskraftig

Praktisk information:

Uppdragslängd: sommaren 2025-sommaren 2026 (12 mån)

Placering: Stockholm 

Omfattning: Deltid 60 - 80 %

Intresserad?

Skicka in din ansökan så snart som möjligt – uppdraget förväntas starta 1 augusti och vi intervjuar löpande. Missa inte chansen att bli en nyckelperson i ett viktigt uppdrag!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.

Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Säljansvarig Senior Manager Ledningsstrateg Försäljningschef Managementkonsult Försäljningsansvarig Affärsutvecklingschef Internationell säljare Regional försäljningschef Operativ försäljningschef
29 apr