Välkommen till oss på Myndighetsfunktionen i Höör!
I myndighetsfunktionen för äldreomsorg och omsorg om funktion ingår 10 handläggare som ansvarar för utredning och beslut enligt SoL (Socialtjänstlagen) samt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och ligger inom verksamhetsområdet Vård och omsorg. Vi söker nu en kollega till äldreomsorgen inom Myndighetsfunktionen. Vi erbjuder dig ett nära ledarskap och en liten och tight arbetsgrupp där det finns ett engagemang för myndighetsutövning och en vilja att utveckla och driva verksamheten och dess processer framåt. Vi har regelbunden handledning och erbjuder introduktion med mentorskap.
Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som vi söker till arbetar mot ordinärt boende. Arbetet innebär myndighetsutövning i form av bedömning och utredningsarbete, att fatta beslut om rätt till bistånd samt uppföljning och omprövning av beslut enligt Socialtjänstlagen. Rollen är självständig samtidigt som du ingår i ett tvärprofessionellt team bestående av: arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor och biståndshandläggare.
Vi arbetar efter våra värdegrundsord; ansvar, bemötande, respekt, tillit. Vi arbetar med att ta vara på medborgarens egna resurser och stärka medborgaren till ett så självständigt liv som möjligt. Du kommer ha en betydelsefull roll i att utreda på vilket sätt medborgarens behov bäst kan tillgodoses.
I Höörs kommun arbetar vi enligt IBIC - Individens Behov I Centrum. Det är ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt för dig som arbetar med vuxna personer.
Inom sektorn arbetar vi sedan flera år strukturerat med medarbetardriven innovation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller har examen från sociala omsorgsprogrammet (kravet är att juridikterminen är avklarat) vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift samt gärna erfarenheten av att dokumentera i LifeCare och IBIC. Du bör vara stresstålig, flexibel i tanke och handling, bra på struktur och planering samt ha god samarbetsförmåga.
B-körkort är ett krav för den här tjänsten.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som:
• är självgående, drivande och tar egna initiativ
• är strukturerad och duktig på att prioritera
• har lätt för att samarbeta
ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag.
Inför tillsättning av tjänster inom vissa delar av vår verksamhet kan vi komma att efterfråga utdrag ur belastningsregistret.
Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.