Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som koordinator är du spindeln i nätet, hanterar den dagliga logistiken och har en nyckelroll för att få dagarna att fungera på bästa sätt. Du arbetar på uppdrag av enhetschef och är nära hemtjänstpersonalen. Vidare har du regelbunden kontakt med sjuksköterskor, biståndshandläggare, kunder, anhöriga och andra aktörer i kundens närhet.
Vidare arbetar du med:
• Planerar kundernas insatser med utgångspunkt i biståndsbeslut.
• Schemaläggning och bemanning av personal.
• Deltar i kvalitetssäkrings- och utvecklingsarbetet både i den egna gruppen och övergripande inom hemtjänstorganisationen.
• Dagligt arbete i olika system.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell i den här tjänsten behöver du:
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
• Behärska svenska i tal och skrift.
• Relevant arbetslivserfarenhet för uppdraget.
• Förstå och kunna hantera olika digitala system.
• Ha god administrativ vana i digitala system.
Meriterande för uppdraget är:
• Erfarenhet av att arbeta som koordinator/samordnare/planerare inom hemtjänst eller motsvarande uppdrag.
• Arbetat i systemen Lifecare planering, Medvind, Lifecare utförare och Lifecare Mobil omsorg.
• B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg, stabil och har god självinsikt och du kan skilja på det personliga och det professionella. Du har ett flexibelt förhållningssätt och har en förmåga att anpassa dig till olika situationer. Vi ser det som självklart att du tar ansvar för din uppgift och kan ta beslut självständigt, och du har en god förmåga att planera ditt arbete.
Vi ser att du är lösningsfokuserad, gillar utmaningar, ser helhet och sammanhang. Du arbetar bra med andra människor, är serviceinriktad, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt och smidigt sätt, även i en stressad situation.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.