Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Office Administrator till ett företag inom elinstallationer i Västerås
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Administratör Kontorsadministratör
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Office Administrator till ett företag inom elinstallationer i Västerås

Academic Resource söker en strukturerad och självgående Office Administrator till kund i Västerås. Uppdraget är på deltid (50%) med start omgående och initialt fram till dec 2025. Möjlighet till förlängning samt eventuell övergång till en heltidstjänst och fast anställning efter årsskiftet. Arbetstiden är 20 timmar per vecka, fördelat på vardagar mellan kl. 8–16 (eller 9–17 enligt överenskommelse). Ingen övertid, kvälls- eller nattarbete förekommer.


Arbetsuppgifter:

I rollen som Office Administrator kommer du ha en bred och varierande roll med både administrativa och samordnande uppgifter, där du är en viktig länk mellan försäljning, projekt och logistik. Ditt ansvar omfattar bland annat:

• Stöd till projektledare vid projektgenomförande

• Hantering av kund kontrakt och projektuppsättning

• Uppdatering av kundregister

• Försäljningssupport till Key Account Manager

• Fakturahantering och uppföljning

• Ordervariationer

• Finansiell projektuppföljning

• Inköp och hantering av interna och externa beställningar (PR/PO)

• Logistik och varumottagning

• Reservdelsförsäljning och projektstöd

• Kontorsadministration och beställning av kontorsmaterial

• Regionalt stöd till andra orter inom Norden



Kvalifikationer:

• Erfarenhet av leverantörs kontakt, inköpsordrar, fakturahantering och logistik

• God datorvana, särskilt i Officepaketet och e-post

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

• Förmåga att arbeta självständigt och söka information i en matrisorganisation

Meriterande:

• Minst 3 års erfarenhet av arbete inom projektverksamhet

• Erfarenhet från energibranschen eller högspänningssystem

• Kunskaper i SAP

• Språkkunskaper i franska eller tyska


Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är självgående, strukturerad och noggrann. Du behöver ha god förmåga att prioritera, ta initiativ och hantera flera uppgifter parallellt. Då du samarbetar med många olika funktioner är din kommunikativa förmåga och samarbetsvilja avgörande.



Ansökan

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: oavås0525


Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander

[email protected]


Observera att bakgrundskontroll och kreditupplysning genomförs på slutkandidater.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bilmekaniker Administratör Fordonsmontör Fordonsvårdare Servicepersonal Biladministratör Servicerådgivare Fordonsförvaltare Fordonskoordinator Fordonsadministratör Kundtjänstmedarbetare
6 maj
Bovärd Husvärd Förvaltare Koordinator Hantverkare Värd/Värdinna Administratör Fastighetsvärd Bostadsförvaltare Bostadskoordinator Fastighetsassistent
Igår
Chef IT-student Koordinator HR-assistent Administratör Office Manager Kontorsassistent Administrativ assistent
25 apr