Vill du jobba i hjärtat av samhället och ha en viktig roll inom kommunikation på Sveriges största akutsjukhus? Nu söker vi dig som vill arbeta med och utveckla Södersjukhusets kommunikation i sociala medier! Här får du möjlighet att arbeta i ett engagerat team, driva och påverka och ta stort eget ansvar.
Som ansvarig för sociala medier får du möjlighet att lyfta Södersjukhusets viktiga samhällsarbete och vårt arbetsgivarvarumärke på sociala plattformar. Du skapar innehåll, driver utveckling och arbeta kreativt. Det är en roll som passar dig som är en riktig doer och som trivs att arbeta verksamhetsnära samtidigt som du strategiskt utvecklar sjukhusets sociala kanaler. Du uppskattar nära samarbete med kollegorna i ett kommunikationsteam där vi alla engageras av sjukhusets viktiga samhällsroll.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som ansvarig för sociala medier tillhör du Södersjukhusets kommunikationsavdelning och rapporterar till sjukhusets kommunikationschef. Ditt främsta ansvar är att vara redaktör och innehållsskapare till sjukhusets sociala kanaler. Vi är en liten kommunikationsavdelning med ett stort uppdrag där vi jobbar nära och stöttar varandra. Detta innebär att vi vid hög arbetsbelastning hjälper varandra oavsett ansvarsområde.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Att genom Södersjukhusets sociala kanaler arbeta för att skapa engagemang för sjukhusets verksamhet mot sjukhusets målgrupper (ex. patienter, medarbetare och allmänhet).
• Innehållsproduktion av både rörligt material och skriven text samt bild.
• Följa sociala mediernas utveckling för att säkerställa att kanalernas innehåll är anpassat och framtaget på ett sätt som motsvarar rådande best practice.
• Analys av data och statistik i sociala kanaler samt redaktionell utveckling av strategi utifrån siffror och omvärldsbevakning.
• Moderering av kommentarsfält och hantering av frågor som inkommer via kanalerna.
• Digital datadriven marknadsföring.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad inom kommunikation, marknadsföring, journalistik, webbutveckling/webbdesign eller motsvarande. Du har ett brinnande intresse för digital kommunikation, lever och andas sociala medier och har jobbat framgångsrikt med sociala medier i en liknande roll, oavsett sektor. Du har god teknisk kompetens i relevanta verktyg och har erfarenhet av att analysera statistik och kan dra slutsatser som kan omsättas i skruvande av innehåll och strategi. Vi jobbar för att öka andelen inlägg med rörligt innehåll i våra kanaler och värdesätter att du är van vid att genomföra intervjuer och ge god regi. Självklart har du kunskap om GDPR, tillgänglighetsdirektivet och lagstiftning inom ramen för generellt arbete i sociala medier.
Som person är du nyfiken och prestigelös. Du är kreativ, noggrann och strukturerad och har en stark vilja att lära och utvecklas. Du trivs bra i en roll som kräver både samarbete, kreativitet och initiativkraft. Du vågar testa nytt och kommer gärna med nya idéer som tar oss framåt. Din expertis tar Södersjukhusets sociala kanaler till nästa nivå och självklart delar du gärna med dig av dina kunskaper till kollegor, i workshops med medarbetare etc. så att vi kan nå full potential i sjukhusets kanaler. Det är viktigt att du engageras av att göra skillnad i en samhällsviktig organisation.
Om verksamheten
Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Risberg.
Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter:
• SACO , Tel: 08-123 63 586
• Vårdförbundet , Tel: 070 – 4843310
• Vision , Tel: 072-582 46 08
• Kommunal , Tel: 08-123 61 683