Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin.
Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade.
Järpens hälsocentral är en arbetsplats med god stämning och kollegial teamsamverkan. Vi har drygt 4500 listade patienter och ett brett patientunderlag. Hos oss har du kollegor som är distriktsläkare, ST- och AT-läkare, distriktssköterskor, undersköterskor, dietist, fotvårdare, psykolog, kuratorer, medicinska sekreterare, rehabkoordinator och ekonomiassistent, fysioterapeuter och lokalvårdare m.fl.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administrativ assistent hos oss ansvarar du för schemaläggning med stöd av en annan kollega. Schemaläggningen rör distriktssköterskors, undersköterskors och läkares tidböcker. Vid behov kan även andra arbetsuppgifter vara aktuella.
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet eller utbildning inom sjukvård är meriterande då det ger en bra förståelse för hur strukturen påverkar patientarbetet. Det är viktigt med en känsla för organisation och struktur samt en god förmåga att samarbeta med kollegor. Vi ser gärna att man klarar av att ha många saker igång samtidigt och att man har ett gott bemötande i alla situationer.