Beskrivning
Vi söker nu erfarna administrativa koordinatorer till ett uppdrag hos en organisation i stark utveckling.
Här får du möjlighet att vara med och bidra till samhällets elförsörjning i en organisation som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – både idag och i framtiden.
I rollen blir du en viktig del av en avdelning inom IT för Kraftsystem och Elmarknad, där stora förändringar och en kraftig tillväxt pågår. Som konsult får du en nyckelroll i att stötta ledningen i deras dagliga arbete och verksamhetens utveckling.
Arbetsuppgifter
Som administrativ koordinator kommer du att:
Stötta chefer och ledare i administrativa och koordinerande uppgifter
Introducera nya medarbetare och konsulter
Bidra i upphandlingar och rekryteringar
Koordinera ekonomisk uppföljning, budget och verksamhetsrapportering
Planera och genomföra interna möten, konferenser och andra forum
Stötta med kommunikationsinsatser såsom månadsbrev och intranätsartiklar
Samordna information kring projekt och IT-förvaltningsarbete
Uppdraget kan även komma att omfatta andra liknande arbetsuppgifter inom avdelningen.
Kvalifikationer
Obligatoriska skall-krav (måste uppfyllas):
Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram
Minst 5 års dokumenterad erfarenhet som administratör i liknande roll
Minst 5 års erfarenhet av arbete i MS Office (Excel, Word, PowerPoint)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är avgörande att dessa krav framgår tydligt i ditt CV.
Meriterande (mervärdeskrav):
Erfarenhet eller utbildning inom intern eller extern kommunikation
Erfarenhet eller utbildning inom ekonomisk redovisning
Personliga egenskaper
Vi söker dig som:
Har mycket god samarbetsförmåga och tar initiativ
Är flexibel och anpassningsbar
Kommunicerar tydligt och är serviceinriktad
Har en hög grad av självständighet och struktur
Trivs med administrativa arbetsuppgifter
Är noggrann och kvalitetsmedveten
Villkor
Uppdragstyp: Konsultuppdrag – du blir anställd av oss och hyrs ut till kund
Startdatum: 2025-06-30
Plats: Sundbyberg
Omfattning: 100 % av heltid (kan variera utifrån kundens behov)
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.