Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administrativ koordinator till organisation i expansiv fas
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Koordinator Administratör Administrativ koordinator
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Vi söker nu erfarna administrativa koordinatorer till ett uppdrag hos en organisation i stark utveckling. Här får du möjlighet att vara med och bidra till samhällets elförsörjning i en organisation som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – både idag och i framtiden.   I rollen blir du en viktig del av en avdelning inom IT för Kraftsystem och Elmarknad, där stora förändringar och en kraftig tillväxt pågår. Som konsult får du en nyckelroll i att stötta ledningen i deras dagliga arbete och verksamhetens utveckling. Arbetsuppgifter Som administrativ koordinator kommer du att: Stötta chefer och ledare i administrativa och koordinerande uppgifter Introducera nya medarbetare och konsulter Bidra i upphandlingar och rekryteringar Koordinera ekonomisk uppföljning, budget och verksamhetsrapportering Planera och genomföra interna möten, konferenser och andra forum Stötta med kommunikationsinsatser såsom månadsbrev och intranätsartiklar Samordna information kring projekt och IT-förvaltningsarbete Uppdraget kan även komma att omfatta andra liknande arbetsuppgifter inom avdelningen. Kvalifikationer Obligatoriska skall-krav (måste uppfyllas): Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram Minst 5 års dokumenterad erfarenhet som administratör i liknande roll Minst 5 års erfarenhet av arbete i MS Office (Excel, Word, PowerPoint) Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är avgörande att dessa krav framgår tydligt i ditt CV. Meriterande (mervärdeskrav): Erfarenhet eller utbildning inom intern eller extern kommunikation Erfarenhet eller utbildning inom ekonomisk redovisning Personliga egenskaper Vi söker dig som: Har mycket god samarbetsförmåga och tar initiativ Är flexibel och anpassningsbar Kommunicerar tydligt och är serviceinriktad Har en hög grad av självständighet och struktur Trivs med administrativa arbetsuppgifter Är noggrann och kvalitetsmedveten Villkor Uppdragstyp: Konsultuppdrag – du blir anställd av oss och hyrs ut till kund Startdatum: 2025-06-30 Plats: Sundbyberg Omfattning: 100 % av heltid (kan variera utifrån kundens behov) Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef IT-student Koordinator HR-assistent Administratör Office Manager Kontorsassistent Administrativ assistent
25 apr
Assistent Koordinator Administratör Kontorsassistent Office Coordinator Kontorskoordinator Backoffice medarbetare Backoffice administratör Kontorsvärd/kontorsvärdinna
Idag