Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Norra innerstaden består av sex hemtjänstenheter. Vi verkställer beslut om hemtjänst och trygghetslarm utifrån socialtjänstlagen. Varje enhet ansvarar över ett geografiskt område och har sin personallokal i anslutning till det. Vi befinner oss just nu i en spännande utvecklingsfas av enheterna. Nu söker vi en administratör som vill bidra till enhetens viktiga arbete för de äldre! Rollen utgår från kontoret på Banérgatan 54 där du sitter tillsammans med enhetschef, planerare och medarbetare. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett mångsidigt uppdrag, omväxlande arbetsuppgifter på en utvecklingsinriktad arbetsplats. Arbetet är förlagt dagtid vardagar måndag till fredag. Vi erbjuder dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm stad https://jobba.stockholm/formaner/ Din roll Som administratör får du möjlighet att bidra till att möta framtidens äldreomsorg. I det dagliga arbetet jobbar du tätt tillsammans med enhetschefen, planerarna och medarbetarna. Arbetet kräver att du är professionell, självgående, flexibel och serviceminded. Du behöver även ha god samarbetsförmåga och kan hantera tempoväxlingar.  Ditt uppdrag består bland annat av att: Acceptera/avsluta beställningar gällande hemtjänst samt trygghetslarm och planera för verkställande. Planera och fördela arbetet på enheten i planeringssystemet Schemos. Kontrollera och godkänna arbetspass/frånvaro i ParaGå-web. Ge stöd vid rekrytering och hantera anställningsavtal. Planera vid frånvaro och säkerställa det dagliga arbetet. Delta i verksamhets- och metodutveckling samt implementera nya arbetssätt och mål. Arbeta och rapportera i lönesystemet Medvind. Göra inköp och avrop till enheten via Agresso. Fakturahantering. Ansvarig för uppdatering samt registrering av arbetstelefoner, nyckelhantering för kunder, Smarta lås/passersystem. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Erfarenhet av planering i hemtjänst. Erfarenhet av administrativt arbete. God IT-mognad och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av: Kvalificerat administrativt arbete inom äldreomsorgen. Arbete inom Stockholms stad. Grundläggande arbetsrätt. Stockholms stads administrativa system. Detta är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning om sex månader. Intervjuer kommer ske fortlöpande. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bilmekaniker Administratör Fordonsmontör Fordonsvårdare Servicepersonal Biladministratör Servicerådgivare Fordonsförvaltare Fordonskoordinator Fordonsadministratör Kundtjänstmedarbetare
6 maj
Chef IT-student Koordinator HR-assistent Administratör Office Manager Kontorsassistent Administrativ assistent
25 apr