Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Interim Driftansvarig till välkänd matkedja
Skicka ansökan 31 dagar kvar
Teamledare Driftledare Driftansvarig Operations Coordinator Kundservicekoordinator
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en effektiv problemlösare med hög servicekänsla och ett öga för kvalitet? Drivs du av resultat och effektivisering - då ska du söka rollen som Driftansvarig till en av Sveriges största matkedja. Välkommen in med din ansökan idag!

Om tjänsten

Vi söker en konsult för en tillfällig roll som Driftledare hos en av Sveriges största matkedjor. Du ansvarar för att övervaka kundservicedriften i realtid, inklusive bevakning av mejl och telefonislingor utifrån SLA-prioriteringar, samt för att säkerställa ett effektivt och balanserat arbetsflöde mellan interna agenter och leverantör. Kvalitet prioriteras högt, och det krävs att du kan balansera SLA-krav med hög kvalitet i allt från kommunikation till rapportering.

Kontoret är beläget i Solna och du kommer sitta i moderna och fräscha lokaler i öppna landskap och många sociala ytor. Du kommer jobba med ett drivet och socialt team och rapportera till Kundservicechefen.

Du erbjuds ett spännande uppdrag på en dynamisk arbetsplats med inkluderande och härliga kollegor!

Arbetsuppgifter

Arbetet kräver noggrannhet och analytisk förmåga för att snabbt identifiera vad som behöver prioriteras. Som Driftledare är du handlingskraftig, drivande och trygg i din roll, med en självsäkerhet grundad i ett korrekt utförande. Du är engagerad i kvalitet och vågar utmana teamets arbetssätt vid behov.

  • Övervaka driften kontinuerligt under arbetsdagen
  • Fördela och prioritera ärenden mellan backofficeagenter och leverantör
  • Hålla avstämningar med leverantören för att justera dagens prioriteringar
  • Rapportera driftstatus 2–3 gånger dagligen med nulägesanalys och uppföljning
  • Säkerställa korrekt hantering av ärenden och att inget faller mellan stolarna
  • Samverka med backoffice och experter vid behov av eskalering
  • Identifiera och åtgärda avvikelser proaktivt
Vi söker dig som
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som i skrift
  • Har en avslutad gymnasieexamen
  • Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet
  • Har mycket god system- och datavana

Det är meriterande om du har

  • Jobbar med liknande arbetsuppgifter tidigare
  • Erfarenhet av att hitta avvikelser och förbättringsmöjligheter
  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Arbetat med att coacha och driva ett effektivt arbete framåt

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Förändringsbenägen
  • Stresstolerant
  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Socialt självsäker

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2025-05-09
Lön -
Antal platser 1
Varaktighet -