Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med 162,000 lägenheter i nio länder med ett fastighetsvärde om 332 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Dare, Care och Share - uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. Heimstaden är listade på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök
www.heimstaden.com. Vi vet hur viktigt det är att utmana våra omedvetna fördomar och vikten av att fokusera på varje individs fulla potential och kompetens. Det är därför vi inte längre kräver att våra sökande skickar in ett personligt brev när de söker tjänster hos oss och vi använder testning som ett verktyg i rekryteringsprocessen. På så sätt säkerställer vi att vi inte missar kandidater som kanske har mindre erfarenhet, men som ändå har rätt attityd, kompetens och förutsättningar för att lyckas i rollen. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig.
Om rollen
Har du erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare? Lockas du av att arbeta självständigt på ett branschledande fastighetsbolag där du har mycket frihet under ansvar? Vi söker en Fastighetsskötare till Katrineholm/Örebro där vi förvaltar cirka 1500 bostäder och cirka 10 000 kvm kommersiell yta. Vi är ett engagerat och drivet team med olika roller på kontoret, såsom fastighetsskötare, fastighetsförvaltare och bostadsuthyrare. Nu söker vi dig som vill vara med på vår spännande resa!
Arbetsuppgifter
Som fastighetsskötare ansvarar du för att säkerställa en serviceinriktad och effektiv fastighetsskötsel. Du hanterar felanmälningar från hyresgäster och dina arbetsdagar är varierande men du fokuserar främst på reparationer och omkring våra fastigheter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Säkerställa att vi levererar trivsamma boenden till våra hyresgäster genom att hålla det helt, rent och funktionellt både i och omkring husen.
- Regelbunden översyn av dina fastigheter och åtgärdande av upptäckta brister.
- VVS-ärenden
- Arbete med planerat underhåll och proaktiva åtgärder
- Säkerställa att kraven på brandsäkerhet uppfylls
- Sakgranskning av fakturor och inköp av material
- Enklare elarbeten och vitvarureperation
- Genomför besiktningar vid behov
Vi arbetar med mobil arbetsorder för att hantera och administrera uppdrag. Arbetsorderhanteringen samt besiktningar sker via en applikation i mobilen/surfplattan.
Kvalifikationer
- Gymnasial utbildning och/eller KY-utbildning, gärna med inriktning mot fastighetsskötsel eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
- Tidigare erfarenhet som Fastighetsskötare/tekniker, vitvarutekniker eller elektriker
- Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lås, vitvaror och el
- God datorvana och att arbeta med digitala verktyg
- God svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från alla världens hörn)
- B-körkort
Vem är du?
Vi ser att du som söker tjänsten är självständig och ansvarstagande vad gäller att planera din dag/vecka och driva dina arbetsuppgifter framåt. Det finns ramar att utgå från men mycket spelutrymme lämnas åt dig där du på egen hand planerar upp dina dagar.
Du ska vara lösningsorienterad och praktiskt lagd för att på bästa möjliga sätt kunna uppfylla hyresgästernas behov och leverera god kvalitativ service. Det är viktigt att du har bra social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Det ligger i vårt DNA att ständigt vilja bli bättre och utvecklas. Därav är det också viktigt att du trivs med att arbeta i föränderlig miljö som kräver snabb anpassning till nya förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan! Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 25-06-03. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Pierre Lundberg (regionchef) på
[email protected] eller på 070 149 71 01.
Övrigt
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ytterligare information
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning, via vår samarbetspartner 2Secure. Om du har några frågor kring detta, är du varmt välkommen att kontakta oss!