Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Chefsassistent
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Chefsassistent
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om SCA Logistics SCA Logistics är ett av Sveriges större shipping-företag med en rederiverksamhet bestående av 3 egna RoRo-fartyg och egna hamnterminaler och kontor i Sundsvall, Umeå och Kiel. Företaget bedriver också en omfattande speditionsverksamhet för sjö- och landtransporter, samt ett nätverk av associerade terminaler i Europa och Nordamerika. Tjänsterna säljs till såväl SCA-enheter som externa kunder. Inom bolaget finns också SCAs inköpsorganisation som stödjer SCAs alla Affärsområden genom upphandling av material och tjänster för deras verksamhet. Arbetet sker inom kategorierna Produktionsmaterial, Indirekta Material & Tjänster, Logistik, samt Projekt- och lokala upphandlingar. Inköparna finns till stor del lokaliserade vid SCAs industrier men även till viss del centralt. Om SCA Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,7 miljoner hektar i norra Sverige, Estland, Lettland och Litauen. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar.  SCA har en effektiv och integrerad värdekedja med ett miljöcertifierat skogsbruk och moderna produktionsanläggningar belägna i anslutning till skogsinnehavet. SCAs snabbt växande skog binder koldioxid, bolagets produkter bidrar till ett mer hållbart samhälle och den förnybara fibern kan ersätta produkter baserade på fossila råvaror. Vi drivs av skogens kraft och vi skapar vår framtid idag! Din nästa utmaning Vi söker nu en Chefsassistent till Inköp och Logistik som vill vara en central del av vår dynamiska arbetsmiljö. Här får du en varierad arbetsdag där du bland annat koordinerar möten och event, skapar presentationer och protokoll, administrerar resebokningar mm. Du kommer även ansvara för den årliga mötesplaneringen inom ledningsgruppen samt för din chef. En del av ditt arbete innebär att hantera kommunikationen inom SCA Inköp och Logistik, både externt och internt via till exempel webb, informationsskärmar, skapande av nyheter och nyhetsbrev. Du är även del av SCA-koncernens redaktörs- och kommunikationsråd. I rollen ingår ansvar för kontorsbudget och du kommer hantera inköp som inkluderar möbler, kontorsytor, städning och renovering. Kontoret har ett 80-tal medarbetare. Du har personalansvar för vår vaktmästare. Vem är du? Vi ser att du har en hög servicenivå och trivs med självständigt arbete, samtidigt som du är skicklig på att samarbeta i team. Du är flexibel, trygg, pålitlig och har förmåga att anpassa dig till olika situationer. Med flerårig erfarenhet inom service och administration, kanske från konferensverksamhet eller som chefsassistent, har du stor vana att arbeta i olika system och programvaror. Du är bekväm med att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. Våra kärnvärden – ansvar, högklassighet och respekt – är grunden för allt vi gör på SCA. Därför är det viktigt att dina värderingar överensstämmer med dem. Och självklart vill du jobba på ett företag med hållbarhet som ledstjärna och en stark framtidstro.  Vill du veta mer? Har du frågor om rollen så kontaktar du Magnus Svensson, Inköp- och Logistikdirektör, [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Maria Nyberg, Rekryteringschef, [email protected] Sista ansökningsdag är 2025-05-26 Facklig företrädare är; Akademikerföreningen: Susanne Jansryd, [email protected] Unionen: Anja Engström, [email protected]

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare