IT-Support är en del av Järfälla kommuns DIIT-avdelning (Digitalisering, Innovation och IT) och har som målsättning att ge bästa möjliga service och stöd till kommunens anställda och externa utförare.
Vi är ett härligt team som ger användarstöd till över 5000 användare!
ARBETSUPPGIFTER
Du är den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor.
• Tar emot och registrerar inkommande ärenden via telefon, mail och besök hos oss.
• Tar ett helhetsansvar för samtliga inkomna ärenden och ser till att det löses och att våra användare får den hjälp de behöver.
• Felsöker och åtgärdar incidenter
• Hanterar beställningar
• Samarbetar med resterande på avdelningen samt systemförvaltare och outsourcingleverantörer
• Skriver användarguider och kunskapsartiklar
KVALIFIKATIONER
Vi vill börja med att poängtera att detta är en junior tjänst och vi kräver inte år av erfarenhet utan någon som är i början av sin karriär.
Vi söker dig som stämmer in på samtliga nedanstående punkter:
• Erfarenhet av att arbeta som IT-Supporttekniker eller motsvarande
• Erfarenhet av felsökning och support i Microsoftmiljö
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att det är viktigt i kontakten med andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ansvar.
Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats med ett härligt team redo för dig!
Intervjuer kommer att hållas löpande tills vi hittar rätt kandidat så är du intresserad är det viktigt med en snabb ansökan.
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.