Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Servicedesktekniker
Skicka ansökan 38 dagar kvar
Servicedesktekniker
38 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och leverera den bästa servicen när du supportar kommunernas medarbetare, då vill vi gärna att du hör av dig. För oss är det viktigt att du är tekniskt intresserad och brinner för att ge användarna den bästa supporten. Arbetet innebär att främst via telefon och mejl ge kommunernas verksamheter service, support och stöd i IT-frågor. Tillsammans med dina arbetskamrater på EttIT ansvarar du för att ge våra användare, det vill säga kommunanställda och förtroendevalda i fem kommuner, bästa möjliga IT-support. Huvudsakligt fokus ligger på supportfunktionen och du supportar användarna bland annat i ärenden gällande hårdvara, applikationer i Office och Windows. Du kommer att: • Tillhandahålla teknisk support och problemlösning för användare via telefon, e-post och fjärrsupportverktyg. • Hantera ärenden som inkommer till servicedesken, registrera och kategorisera dem samt följa upp för att säkerställa snabb och effektiv åtgärd. • Installera, konfigurera och underhålla hård- och mjukvara för användare. • Upprätthålla en kunskapsbas med vanliga frågor och svar. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi önskar att du börjar så fort som möjligt. Det kan bli aktuellt med provanställning beroende på tidigare erfarenheter. Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har någon form av IT utbildning, antingen på gymnasial- eller eftergymnasial nivå, och/eller att du har jobbat ett par år med IT-support. Din erfarenhet är inte det viktigaste utan det viktigaste är att du har ett stort IT intresse, driv och vill utvecklas. Du har god social förmåga och nöjer dig inte bara med att lösa problemet, utan du vill göra det med så bra service som möjligt. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Starka tekniska färdigheter och förmåga att lösa problem för användare på olika nivåer. • Erfarenhet av att arbeta inom en servicedesk eller liknande supportmiljö. • Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att förklara tekniska koncept på ett enkelt sätt. • Förmåga att arbeta självständigt och prioritera arbetsuppgifter effektivt. • Certifieringar inom IT-support och servicedesk är meriterande. B-körkort är ett krav ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi kan kontakta och intervjua kandidater under ansökningsperioden. Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk