Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Registrator kommer du att arbeta på avdelningen för lokalförsörjning, registratur och inköp vid verksamhetsstödet hos en myndighet i Stockholm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering. Du kommer även vara i kontakt med anställda och allmänheten vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
- Kartläggning samt arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
- Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
- Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start den 2 juni och beräknas pågå till och med 31 november 2025.
Arbete ska utföras på plats i myndighetens lokaler.
Krav för tjänsten:
• Diplomerad registrator, registratorutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskap om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.)
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta på/mot statlig myndighet
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
Kunskap och erfarenhet av både arkiv- och registraturfrågor
Arbetslivserfarenhet som registrator från högskola/universitet
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2025-05-19
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!