Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Registrator till myndighet
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Registrator
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Som Registrator kommer du att arbeta på avdelningen för lokalförsörjning, registratur och inköp vid verksamhetsstödet hos en myndighet i Stockholm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering. Du kommer även vara i kontakt med anställda och allmänheten vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen.   Övrigt förekommande arbetsuppgifter: - Kartläggning samt arkivering av diarieförda handlingar och ärenden - Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden - Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start den 2 juni och beräknas pågå till och med 31 november 2025.  Arbete ska utföras på plats i myndighetens lokaler. Krav för tjänsten: • Diplomerad registrator, registratorutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator. • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskap om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.)  • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. • Tidigare erfarenhet av att arbeta på/mot statlig myndighet För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: Kunskap och erfarenhet av både arkiv- och registraturfrågor Arbetslivserfarenhet som registrator från högskola/universitet För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-05-19 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk