Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
IT-hybrid tekniker till Havs- och vattenmyndigheten
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Tekniker
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten I rollen som IT-hybridtekniker kommer du att spela en central roll i den dagliga IT-supporten på Havs- och vattenmyndigheten (HaV). Ditt huvudansvar omfattar 1st och 2nd line-support där du ger användarstöd kring Windows-datorer, iOS-enheter, skrivare och videokonferenssystem. Du arbetar både operativt och administrativt med installation, konfigurering, felsökning, uppdateringar samt användar- och systemadministration. I din roll är du en viktig teknisk resurs i kontorsmiljön där du också arbetar med tekniskt stöd för visningar i konferensutrymmen av exempelvis dator, projektor, videokamera och ljudanläggning. I rollen ingår även ansvar för myndighetens interna IT-webbsidor, felsökningsrutiner och supportdokumentation, vilket du hanterar tillsammans med två kollegor. Vidare kommer du att arbeta med HaV-specifika system samt delta i hela livscykelhanteringen av myndighetens bärbara datorer och mobiltelefoner, från planering av byten och bokning till specialinstallationer. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma: - Administration och distribution av klienthårdvara och kringutrustning - Hantering av mobiltelefoner och telefonabonnemang - Teknisk support i konferensutrymmen - Stöd i interna IT-projekt eller förändringsarbeten - Bidra till förbättringar i supportprocesser och rutiner HaV, är en statlig miljömyndighet med huvudkontor i Göteborg. HaV arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. På myndigheten arbetar ca 350 anställda samt ett antal konsulter. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som IT-hybrid tekniker är ett konsultuppdrag på heltid med start 15 september och beräknas pågå till och med 15 mars 2026 med möjlighet till 6 månaders förlägning. Arbetet ska i huvudsak ske på myndighetens kontor i Göteborg.  Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet  • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt  • Goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow)  • Goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM)  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.   Meriterande för tjänsten: • God erfarenhet av ärendehanteringssystemet Jira (Atlassian) • Två års erfarenhet av servicedesk management enligt ITIL eller liknande.   Om dig Vi söker dig som har arbetat i en IT-roll tidigare. Du är både serviceinriktad och självgående med erfarenhet av arbete inom både 1st och 2nd line-support eller liknande arbete. Du har en bred teknisk kompetens inom bland annat Windows, iOS, skrivare och videokonferenssystem, och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med administrativa uppgifter. Du har lätt för att samarbeta, är flexibel och har ett positivt förhållningssätt i mötet med både kollegor och användare. Att ta ansvar, hitta lösningar och bidra till ett välfungerande IT-stöd är en självklarhet för dig. Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess varför du har möjlighet att genomföra en intervju med det AI-drivna intervjuverktyget Tengai. Verktyget hjälper oss att få mer information om dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Efter ett första urval är nästa steg i processen en digital intervju med ansvarig rekryterare. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-05-14 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Operatör Tekniker Processoperatör Industriarbetare Produktionsmedarbetare
5 maj
Tekniker Elektriker Fastighetsvärd Vitvarutekniker Fastighetsskötare Fastighetsarbetare Fastighetsförvaltare
Igår
Tekniker Mekaniker Bilmekaniker Bussmekaniker Servicetekniker Lastbilsmekaniker Verkstadsmekaniker
9 apr