Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
People & Culture Administrator – Deltid (50%)
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Administratör Office Manager HR-administratör
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget och dig vi söker

Vi söker en strukturerad och serviceinriktad People & Culture Administrator till ett spännande deltidsuppdrag på cirka 50%. Rollen passar dig som studerar HR eller nyligen tagit examen och vill bygga vidare på din erfarenhet – alternativt dig som arbetat några år i en administrativ roll inom Office Management eller HR.

Om uppdraget

Du blir en central del av kontorets dagliga flöde och får ett brett ansvarsområde som kombinerar kontorsadministration, trivselaktiviteter, ekonomiuppgifter och enklare HR-administration. Uppdraget startar i början av juni och sträcker sig till mars/april 2026. 

Exempel på arbetsuppgifter:

  • HR-administration: förbereda onboardingmaterial, boka introduktioner, och stödja med dokumenthantering.
  • Koordinera och kommunicera med fastighetsägare och leverantörer.
  • Allmän kontorsadministration: ta emot post och bud, beställa material, hantera nycklar och access, samt kontakt med leverantörer (t.ex. städ och fika)
  • Ekonomiadministration: hantera inkommande fakturor och enklare utläggsrapporter.
  • Event och trivsel: planera och genomföra interna event som julfest, AW, fika m.m.

Vi söker dig som:

  • Har en pågående eller slutförd utbildning inom HR, eller har erfarenhet från en roll som Office Manager eller HR-administratör.
  • Är självgående, strukturerad och lösningsorienterad.
  • Trivs med att ta ansvar, planera och driva administrativa processer framåt.
  • Är bekväm med att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
  • Har mycket god datorvana.

Om dig:

Du gillar att ha många bollar i luften och är den som ser till att saker händer. Du har lätt för att samarbeta men trivs också med att jobba självständigt. Att bidra till en god stämning på kontoret och ge service till både kollegor och externa parter faller dig naturligt.

Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!

Om att vara konsult hos People Experience

Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.

På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!

Om din ansökan

  • Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!
  • Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!
  • Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina[email protected].

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bokförare Upphandlare Administratör Ekonomiansvarig HR-administratör Kontorsservicemedarbetare Leverantörsreskontraansvarig CFO (Chief Financial Officer)
24 apr
Chef IT-student Koordinator HR-assistent Administratör Office Manager Kontorsassistent Administrativ assistent
25 apr
Bilmekaniker Administratör Fordonsmontör Servicepersonal Biladministratör Servicerådgivare Fordonsadministratör Kundtjänstmedarbetare
Idag