Har du koll på Windows, Mac och Linux – och letar efter en chans att växa i en internationell miljö? Då kan det här vara nästa steg för dig!
Om rollenI rollen som IT-supportgeneralist blir du en viktig kugge i ett stort helpdeskteam där ni tillsammans stöttar både svenska och internationella användare. Du får en varierad vardag med både teknisk felsökning, användarstöd och fysiska möten i ett dedikerat besöksrum – ungefär hälften av tiden sker alltså på plats med användarna.
Vad du kommer arbeta med:
-Support och hantering av klienter: Windows, Mac och Linux
-Telefoni- och konferensrumssupport
-Installation, felsökning och leverans av datorer
-Kontohantering i AD, Azure och Intune
-Support via ärendehanteringssystem, telefon och fysiska besök
-Dokumentation och förbättring av rutiner och processer
-Har erfarenhet av klientsupport (främst Windows – gärna även Mac och Linux)
-Är trygg i kontakten med användare – både i person och över telefon
-Har arbetat i ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
-Talar och skriver flytande på både svenska och engelska
-Är självgående, kommunikativ och lösningsfokuserad
-Trivs med samarbete och tar gärna egna initiativ
Extra plus om du har erfarenhet av telefoni- eller konferensrumsutrustning – men det är inget krav!
Om giget
Detta är ett konsultuppdrag via Gigstep, där du inledningsvis blir anställd av oss med ambitionen att gå över i en fast anställning hos Axis.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!