Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
SKH söker Supporttekniker med kunskap inom UX-design och kravställning
Skicka ansökan 20 dagar kvar
UX/UI Designer Supporttekniker Frontend-utvecklare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film och media, opera och teater. Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i en miljö där konstnärlig utbildning och forskning skapar förutsättningar för konst som en dynamisk, utmanande och obunden kraft i samhället. Tillsammans arbetar vi för en kultur som är generös och utmärks av samskapande, tillit, engagemang och ansvarstagande. Anställningen är placerad på SKH:s IT-avdelning.  Läs mer om SKH här: https://www.uniarts.se/ Välkommen att söka anställning som supporttekniker IT-avdelningen vid Stockholms konstnärliga högskola, (SKH) har som uppdrag att leverera IT-stöd till våra två institutioner och ämnesavdelningar inom lärosätet. Vårt mål är att tillhandahålla en stabil och flexibel IT-miljö som ger våra studenter och anställda de bästa förutsättningarna för utbildning och forskning. IT-avdelningen består i dagsläget av IT-chef, IT-säkerhetssamordnare, Systemintegratör, Systemförvaltare samt IT-tekniker, totalt sex personer. IT-avdelningen på SKH är ett litet gäng som jobbar effektivt och serviceinriktat mot hela verksamheten. Är du lösningsinriktad, med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter kan det vara dig vi söker! Arbetsuppgifter  Som supporttekniker har du har varierande arbetsuppgifter där din roll innebär att ge förstklassig service till våra studenter och medarbetare. Du kommer att arbeta med teknisk support, primärt i en blandad MAC- och Windowsmiljö och inom den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser och dokumenterar ärenden. Utöver detta kommer du även att bidra med UX-perspektiv samt kravställning för att säkerställa att våra digitala lösningar möter både tekniska och användarmässiga behov.  Vidare hanterar du som supporttekniker verksamhetens datorer (både Mac och PC) samt mobiler (iPhone/Android) med fokus på installation och support. Du arbetar med felavhjälpning, beställningar, kontohantering samt andra förekommande IT-relaterade arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att följa upp och självständigt lösa frågor i vårt ärendehanteringssystem.  I dina arbetsuppgifter inom UX-design arbetar du aktivt med att utvärdera och förbättra användarupplevelsen. Det gör du genom att samla in feedback, analysera användarmönster och identifiera möjliga förbättringsområden. Detta inkluderar att ta fram wireframes eller enkla prototyper vid behov för att testa nya lösningar. Du kommer även att arbeta med kravställning, vilket innebär att du formulerar tydliga krav utifrån användarbehoven samt dokumenterar dessa. Genom att samarbeta tvärfunktionellt säkerställer du att förändringar och nya funktioner implementeras på ett sätt som ger en optimal användarupplevelse. Kvalifikationer Du har: • Högskoleutbildning inom IT • Erfarenhet av arbete med telefonsupport i en Servicedesk • Erfarenhet gällande hantering av datorer (både PC/Mac) samt dess kringutrustning, skrivare och nät • Kunskap om Android/iOS, dvs. mobilhantering och administration • Erfarenhet inom UX-design • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemen Easit eller GLPI • Kunskaper i IT-verktyg för digitala möten samt live-streaming • Du behärskar svenska och engelska obehindrat, i både tal och skrift Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som frontend-utvecklare. För att trivas hos oss gillar du att jobba både i team och självständigt samt att ha omväxlande arbetsuppgifter. Du är självgående och har förmågan att ta egna initiativ. Du är bra på att lösa problem både snabbt och effektivt och med en god analytisk förmåga. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga och ödmjukhet inför arbetsuppgifterna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Anställningens omfattning är på heltid och är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning om sex månader. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Om ansökan Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med. I den här rekryteringen vill vi att du fyller i urvalsfrågor för tjänsteni samband med ansökan. Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer SKH 2025/311/2.2.1 Välkommen med din ansökan senast 2025-05-25!  Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/personalorganisationer/ För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Utvecklare Frontend-utvecklare
Idag
Utvecklare Backend-utvecklare Software Architect Software Developer Fullstack-utvecklare
Idag