Är du strukturerad, nyfiken och vill bidra i ett pågående digitaliseringsprojekt?
Nu söker vi dig som vill kombinera administration och ekonomi i en viktig roll hos vår kund i Arlöv.
Detta är en deltidstjänst och projektanställning på cirka 50 %, med uppdrag fram till slutet av november.
Om tjänsten
Som Administrativ assistent med ekonomikunskap kommer du att få en viktig roll i implementeringen av ett nytt affärssystem hos vår kund.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med kundens ekonomichef och IT-ansvarig, som leder projektet.
Din uppgift blir att stötta dem med insamling, strukturering och migrering av data – från leverantörsinformation till artikelstruktur.
Det innebär att du exempelvis kan få lägga upp leverantörer i det nya systemet med rätt uppgifter, såsom korrekt betalningsinformation
och leverantörsnummer.
Utöver projektet kommer du även att vara ett löpande stöd till ekonomichefen i det dagliga arbetet.
Det innefattar bland annat:
•Inbetalningar och löneförberedelser
•Bokföring och avstämningar av balanskonton
•Övriga administrativa och ekonomiska uppgifter som uppstår i det dagliga arbetet
Om dig vi söker
Vi söker dig som är noggrann, nyfiken och har ett analytiskt tänkande.
Du vågar ställa frågor, tar egna initiativ och gillar att arbeta med struktur och detaljer.
Du har en bakgrund inom ekonomi eller administration och känner dig trygg i att arbeta med siffror och system.
Krav för tjänsten:
•Utbildning inom ekonomi eller administration med ekonomikunskap
•Kunskaper i Excel
•Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande:
•Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Business Central
Om kundföretaget
Vår kund är en privatägd grossist som grundades 1947.
De är verksamma inom försäljning av komponenter för elsystem, VVS och närliggande områden.
Företaget kännetecknas av långvariga kundrelationer, teknisk kompetens och hög servicenivå.
Genom att kombinera tradition med ett modernt synsätt erbjuder de ett brett sortiment av produkter och lösningar till professionella aktörer i branschen.
Mer information om företaget på eventuell intervju.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega.
Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på Framtiden och arbeta som konsult hos vår kund fram till slutet av november.
Villkor
Start:
Omgående
Arbetstider:
Arbetstider enligt överenskommelse
Omfattning:
I genomsnitt 50 % fram till slutet på november
Placeringsort:
Arlöv