Arbetsbeskrivning
Vill du leda och utveckla ett kundserviceteam i en framtidsbransch? Vi söker dig som har erfarenhet av coachande ledarskap och vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling!
Om rollen
Som Team Leader Administration är din huvuduppgift att, genom ett coachande ledarskap, driva och planera det operativa arbetet inom kundserviceorganisationen. Du ansvarar för att säkerställa en effektiv administration enligt bolagets administrativa processer samt följer upp dagliga KPI:er för att kunna säkerställa kvalitet i vårt arbete. Tillsammans med övriga funktioner i organisationen kommer du att föra dialog kring våra processer och säkerställa att vi svarar upp på kundernas behov samt möjliggöra långsiktiga och hållbara lösningar som bidrar till att ta vår affär till nästa nivå.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:
• Ansvara för introduktion av nya medarbetare
• Implementera och säkerställa administrativa processer enligt bolagets policyer
• Rapportera och följa upp KPI:er och mål
• Arbeta med förbättringar och utveckling av teamet och processer
• Vara en del av det operativa utförandet i kundservice
• Stödja och utveckla medarbetarnas förmåga vad gäller arbetssätt, system och rutiner
Under våren 2026 kommer vi (Region Nedre Norr) att gå live i ett nytt affärssystem vilket påverkar alla funktioner. Du kommer att vara en viktig del i förändringsarbetet och övergången till det nya systemet.
I din roll har du personal- och arbetsmiljöansvar för en grupp medarbetare som arbetar med att bemöta och supportera våra kunder varje dag. Du kommer vara involverad i många olika uppgifter där flertalet andra funktioner är delaktiga vilket gör att du får mycket god överblick över hela vår affär.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett coachande ledarskap och ett stort driv i att vara med och utveckla medarbetare i sin befintliga roller. Eftersom vi står inför ett kommande systembyte så ser vi att du är en självklar förändringsledare med ett strukturerat arbetssätt och en hög flexibilitet. Självklart har du ett naturligt driv och intresse av att lära dig hur affären hänger ihop och hur kundservice bidrar till utveckling och framgång.
Kvalifikationer
• Gymnasial utbildning
• Flerårig relevant arbetslivserfarenhet från försäljning, kundservice eller affärsadministration
• Goda kunskaper i Office-paketet och mycket goda kunskaper i Excel
• Hög digital mognad och systemförståelse
• Förmåga att analysera komplexa situationer och se helheten
• Mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning som kan vara relevant för en roll hos oss
• Kunskap om återvinningsbranschen
• Business-relaterad utbildning från yrkeshögskola eller universitet
• Erfarenhet av systembyte
• Erfarenhet från Microsoft Dynamics
Vad erbjuder vi dig?
Du får arbeta i ett erfaret team i en komplex affär och process. Rollen innebär högt mandat och nära samarbete med ledningen. Du får möjlighet att utvecklas och påverka samarbeten med större kunder genom att hitta administrativa processer som är anpassade efter kund. Vi satsar på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen, och du får vara en del av en spännande resa i branschen. Du får kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag samt en arbetsmiljö full av kompetenta kollegor som gärna delar kunskap.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdatum är 12 januari. Vi strävar efter att ha en så rättvis och objektiv rekryteringsprocess som möjligt och vill därför inte ha något personligt brev. I stället ber vi dig att svara på de inledande frågorna i samband med din ansökan. Vi genomför tester, tar referenser och gör en bakgrundskontroll i slutskedet av processen. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.
Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Åsa via
[email protected].
Om Stena Recycling
Stena Recycling är ett av Sveriges ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Våra 1900 medarbetare, fördelat på 90 anläggningar över hela Sverige, återvinner varje år mer än 3,5 miljoner ton uttjänt material från mer än 40 000 kunder inom olika branscher. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en mer cirkulär ekonomi.
Välkommen till en framtidsbransch. Det börjar med dig – och vi lyckas tillsammans!
Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.