Ansök idag. Kollegor imorgon.
Beskrivning
Känner du att det är dags för något meningsfullt? Under mellandagarna infinner sig ofta tanken: ”Vill jag göra något annat? Något som verkligen betyder något?”
Hos oss på stödboendet Lokatten kan du göra just det.
Kanske är det just nu du tar steget mot ett jobb som ger mer tillbaka.
Lokatten är ett stödboende inom socialpsykiatrin med nio lägenheter – en lugn plats där relationer, struktur och små framsteg gör stor skillnad. Här får du vara en viktig del av ett varmt, engagerat team som varje dag stöttar människor till ett tryggt, självständigt och mer meningsfullt liv.
Arbetsuppgifter
Som boendestödjare är din främsta uppgift att stödja och stärka personer med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Du arbetar nära brukarna och hjälper dem att skapa struktur, utveckla självständighet och bygga förutsättningar för ett gott liv.
Dina arbetsuppgifter i stora drag:
Ge stöd i vardagen – exempelvis i hemmet, vid måltider och i sociala sammanhang.
Motivera till goda levnadsvanor och stärka brukarens egna resurser.
Utföra omvårdnadsarbete och hantera medicinska uppgifter efter delegation.
Arbeta relationsskapande genom motiverande samtal och vägledning.
Vara näransvarig för brukare, upprätta genomförandeplaner och dokumentera enligt IBIC.
Delta i vårdplaneringar och samverka med andra vårdaktörer.
Bidra till trivseln genom att städa och laga mat i gemensamma utrymmen.
Kvalifikationer
- Utbildning som skötare, behandlingsassistent, undersköterska eller annan likvärdig utbildning.
- Påbyggnadsutbildning som MI, ÅP, ESL och CM
- Yrkeserfarenhet av psykiatrisk vård, socialpsykiatri, socialt arbete och beroende.
- Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande.
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Erfarenhet av dokumentation.
- Vana vid digital dokumentation och IT-stöd.
- Körkort B
Vi ser det som meriterande om du har utbildning som specialistundersköterska inom psykiatri.
Förmågor och färdigheter
Vi söker dig som har ett stort hjärta, engagemang och en stark vilja att göra skillnad. Du är trygg i dig själv, flexibel och har förmågan att skapa goda relationer. Personlig lämplighet för uppdraget är av stor vikt.
Socialförvaltningen
Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/
Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.