Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Intendent till vuxenutbildningen
Skicka ansökan 23 dagar kvar
Intendent Skoladministratör
23 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. Vuxenutbildning är en enhet med studie- och yrkesvägledare, intendent, utbildningskoordinator och rektor. All vuxenutbildning hos oss är via auktorisation eller IKE. Vi söker dig som vill bli en del av vårt kompetenta och lösningsfokuserade team. Är du driven, trivs med att arbeta i en föränderlig skolform, som vill utvecklas och vara med och påverka så finns alla möjligheter att göra det hos oss. Vi trivs tillsammans och värdesätter en positiv arbetsmiljö. Hos oss arbetar du för god service, kvalitet i vuxenutbildningen och mot gemensamma mål. Jobba i Ekerö kommun Arbetsbeskrivning Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser. Vi söker nu en ny intendent till vår kommunala vuxenutbildning. Vi är en mindre enhet med ett stort engagemang bestående av rektor, studie- och yrkesvägledare samt utbildningskoordinator. Vi erbjuder ett utvecklande och meningsfullt arbete.  Som intendent hos oss får du en viktig roll där du kombinerar kvalificerad administration med ekonomiarbete och ett övergripande ansvar för vårt elevadministrativa system Alvis. Tillsammans med rektor och dina kollegor bidrar du till att skapa struktur, kvalitet och god service inom vuxenutbildningen. I tjänsten ingår att stödja verksamheten i ekonomifrågor, följa upp prognoser, bistå med statistik och volymunderlag samt hantera löpande fakturor och ersättningar. Du har också ett ansvar för delar av det systematiska kvalitetsarbetet och arbetar för administration kopplad till exempelvis IKE‑ansökningar, studieplaner, betyg och rapportering till myndigheter. En viktig del av rollen är att säkerställa att Alvis fungerar. Det innebär att du ansvarar för systemets drift, behörigheter och uppdateringar samt är kontaktperson gentemot leverantören och våra externa utbildningsanordnare. Det här är en roll för dig som trivs med att ha många kontaktytor, gillar ordning och struktur och vill vara en central del i att vuxenutbildningen fungerar smidigt, både för våra medarbetare och våra studerande. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som intendent söker vi dig som är en strukturerad, noggrann och ansvarsfull person med god förmåga att arbeta självständigt. Du trivs i en roll där du kombinerar administrativa uppgifter med ekonomiska processer och systemansvar, och du uppskattar att arbeta både operativt och utvecklingsinriktat. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är van vid att samarbeta med olika funktioner, både internt och externt. Du har också ett serviceinriktat arbetssätt och trivs med att möta människor och ge stöd i frågor som rör våra processer och system. Vi söker dig som har: • gymnasial utbildning • erfarenhet av administrativt arbete i Alvis • goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel, samt vana vid arbete i olika IT-system • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska • erfarenhet av att arbeta strukturerat med många samtidiga processer. Det är meriterande om du har: • eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller annan relevant inriktning • kunskap om ekonomiprocesser, exempelvis kontering och uppbokningar • erfarenhet av vuxenutbildning och förståelse för regelverk inom komvux • erfarenhet av rapportering till myndigheter, såsom SCB eller CSN. Som person värdesätter vi att du: • gillar att bidra till utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt • har öga för detaljer och samtidigt förstår helheten • är lösningsorienterad och trygg i att fatta beslut inom ditt område Tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Så tar du dig till Ekerö kommun Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-19
Antal platser 1
Hemsida Länk