Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1850 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.
Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.
Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av utveckling av e-tjänster och brinner för att skapa en bra digital upplevelse för kunder? Då kan det här vara rollen för dig!
Hos oss får du en nyckelroll i att driva och samordna utvecklingen av Jordbruksverkets digitala kundmöte, med särskilt fokus på Mina sidor och våra e-tjänster. Du arbetar både strategiskt och taktiskt, i nära samverkan med kollegor inom kommunikation, digitaliserings- och utvecklingsavdelningen och övrig verksamhet. Tillsammans vill vi skapa en sammanhållen och kundcentrerad digital upplevelse. Resan kommer inte vara lätt, utmaningarna är många, men ditt arbete är efterfrågat och kommer att kännas mycket meningsfullt. Vi söker dig som vill och kan kavla upp ärmarna!
I rollen kommer du att:
• vara produktägare för Mina sidor och leda arbetet med att ta fram mål och planer för utvecklingen på både kort och lång sikt
• samordna och driva utvecklingen av det digitala kundmötet, med fokus på att skapa en enhetlig och användarvänlig kundresa från jordbruksverket.se till våra e-tjänster
• tydliggöra krav och principer för utveckling och förvaltning av e-tjänster, inklusive UX och arkitektur
• arbeta nära webbstrategen, utvecklings- och digitaliseringsavdelningen samt verksamheter som äger e-tjänsterna
• vara en brygga mellan teknik och verksamhet och leda förändringsarbete tillsammans med nyckelroller i organisationen
Du kommer vara placerad på kommunikationsenheten på verksamhetsstödsavdelningen. På enheten är vi omkring 25 kollegor, två biträdande enhetschefer och en kommunikationschef. Vår enhet präglas av samarbete och nyfikenhet i en miljö med högt tempo och många spännande frågor. Tillsammans med andra driver vi utvecklingen av att Jordbruksverket ska jobba mer kundcentrerat och effektivt.
Vi erbjuder dig ett teambaserat arbetssätt, intressanta och utmanande arbetsuppgifter, stort ansvar i kombination med intensivt samarbete med kollegor både på enheten och i andra delar av organisationen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som under de senaste fem åren har haft ansvar för att samordna och utveckla e-tjänster med fokus på en sammanhängande kundresa, gärna i komplexa IT-miljöer och över organisatoriska gränser.
Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation och/eller IT, alternativt erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du har en god förståelse för kundcentrerad utveckling samt vikten av CX och UX.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av förändringsledning i större organisationer, teknisk förståelse och vana att kommunicera med både utvecklare, arkitekter och ledningsgrupper. Du är trygg och van att arbeta i gränslandet mellan verksamhet, teknik och kommunikation.
Det är särskilt positivt om du har en utbildning eller dokumenterad erfarenhet inom projektledning, CX eller verksamhetsutveckling.
Som person är du trygg i din yrkesroll och har mod att stå för dina åsikter även i komplexa sammanhang. Du är drivande och tar initiativ för att skapa resultat, samtidigt som du har lätt för att bygga relationer och samarbeta med olika aktörer. Du arbetar strukturerat och organiserat, men har också en kreativ sida som gör att du hittar nya lösningar när utmaningar uppstår.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi annonserar flera tjänster med fokus på det digitala kundmötet just nu. Missa inte att lämna in din ansökan!