Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlingskoordinator till Labex AB i Helsingborg
Skicka ansökan 31 dagar kvar
Ekonom Rekryterare Upphandlare Projektledare
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Upphandlingskoordinator till LABEX

Vill du ha en central roll i att driva och koordinera upphandlingar/anbud till sjukvård och Life Science i Norden? LABEX söker nu en strukturerad och engagerad upphandlingskoordinator (tender coordinator) till företagets försäljningsteam.

Om rollen Som upphandlingskoordinator ansvarar du för att koordinera upphandlingsprocessen från att kunden går ut i upphandling till inlämning av LABEX kompletta offert inom våra olika produktområden. Du är projektledare för upphandlingsprojekt, koordinerar arbetsgrupper, säkerställer att tidsramar hålls och att vi lämnar konkurrenskraftiga och korrekta anbud. Vid vunna upphandlingar överlämnar du uppdraget till rätt funktioner inom LABEX. Du följer även löpande upp kundernas avtal och prislistor samt justerar dessa. Du arbetar i nära samarbete med Product Manager, Service & Support samt Sales Manager för att säkerställa att upphandlingar och avtal hanteras effektivt och med hög kvalitet.

Du har även ansvar för att:

  • Bevaka och analysera offentliga upphandlingar

  • Säkerställa att rätt kompetens ingår i varje enskild upphandling

  • Uppdatera produktinformation och priser i e-handelssystem och CRM

  • Samarbeta med Product Manager kring avtal och prislistor

  • Löpande skicka enklare prisuppgifter och offerter

Vi söker dig som är:

  • Strukturerad, ansvarstagande och noggrann

  • Serviceminded och kundorienterad

  • Kommunikativ och stresstålig

  • Disciplinerad och van att arbeta självständig

Kvalifikationer:

  • ·       Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift) – krav

  • ·       God förståelse för norska och danska – meriterande

  • ·       Erfarenhet av försäljning, ekonomi och projektledning är meriterande

  • ·       Erfarenhet från hälso- och sjukvård är en fördel

  • ·       God datorvana, särskilt Office-paketet och CRM-system

  • ·       Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom medicinteknik, diagnostik eller Life Science är ett plus

Placering: LABEX kontor i Helsingborg

 

Om LABEX LABEX är en ledande Nordisk leverantör av produkter och tjänster till laboratorier på sjukhus, forskning samt inom industri. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och spännande utvecklingsmöjligheter i fina och ljusa lokaler på Väla.

Ansök: Vill du vara med och bidra till LABEX fortsatta tillväxt? I denna rekryteringsprocess samarbetar Labex med Processbemanning AB. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Processbemanning på tel 042-210299.

Ansökningsprocessen kommer ske löpande varför vi uppmanar sökande att ansöka snarast. Ansök via länk.

Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-18
Antal platser 1
Hemsida Länk