Vill du vara med och forma IT-avdelningens framtida riktning och vår förmåga att säkerställa myndighetens digitaliseringsresa? Nu söker vi dig som vill kombinera strategiskt verksamhetsstyrningsarbete med operativa insatser som gör verklig skillnad i hur avdelningen leder, planerar, följer upp och når sina mål. Hos oss får du en central roll i att stärka IT-avdelningens förmåga att arbeta effektivt och skapa långsiktigt värde för Polismyndigheten.
IT-avdelningen består för närvarande av ca 1 300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 41 000 anställda. Du är placerad på IT-avdelningens kansli, där du ingår i en grupp med ca 10 kollegor som arbetar i tät samverkan med avdelningens ledningsgrupp och enheter med planering, uppföljning och ledningsfrågor.
Du kommer att arbeta på både operativ och strategisk nivå med verksamhetsstyrning, planering och uppföljning i syfte att stödja IT-avdelningen och bidra till att organisationen realiserar sina kort- och långsiktiga verksamhetsmål på ett effektivt sätt.
Din placering är på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som strategisk verksamhetsutvecklare arbetar du med att driva, utveckla och kvalitetssäkra IT-avdelningens övergripande processer inom styrning, planering, uppföljning, kontroll och samverkan. Du kommer att agera rådgivare inom dessa frågor och självständigt driva, analysera och formulera underlag till olika ledningsnivåer samt driva genomförande och effektuppföljning.
Arbetsuppgifter innebär exempelvis:
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Meriterande
Personliga egenskaper:
Vi ser att du är en trygg, driven och utvecklingsinriktad person som tar initiativ och förverkligar idéer. Samtidigt är du relationsskapande och kommunikativ, med en nyfikenhet och vilja att lära känna verksamheten. Du ser helheten, bygger goda samarbeten och bidrar till att utveckla och effektivisera både arbetssätt och processer. För att lyckas i rollen är du också strukturerad, med förmåga att skapa ordning och prioritera så att idéer och samarbeten leder till tydliga resultat.
Vi ser att du, precis som vi, trivs i en föränderlig miljö och i möjligheten att vara en viktig del av vår förändringsresa. Du har ett starkt engagemang i att synliggöra it:s värdeskapande och att omsätta utmaningar till förslag på lösning. Du är även van att navigera i samspelet mellan it och verksamhet och bygga goda samarbeten och relationer.
Vi vill erbjuda dig en plats att utvecklas, både i din yrkeskompetens och som en lagspelare. Vi tror starkt på kunskapsdelning och gemensam iteration för att förbättra och utveckla vårt arbete – samtidigt som vi har det roligt tillsammans.
Här får du vara med och forma en av Sveriges största IT-arbetsplatser, samtidigt som du bidrar till Polismyndighetens viktiga samhällsuppdrag. Rollen ger dig stora möjligheter att utvecklas, ta initiativ och arbeta nära både chefer och medarbetare för att skapa kort- och långsiktigt värde.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: tfn 010-564 72 24
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-konsult: Mirjana Daneskär, [email protected]
Fackliga företrädare
Saco-S, [email protected]
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn 073-249 04 22
Övrig information
Tester kan komma användas som urval i rekryteringsprocessen.
Anställningsbenämning: Handläggare
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Avdelningscontroller
Ansökan sker via arbetsgivarens hemsida www.polisen.se. Följ instruktionerna i annonsen för att skicka in din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid