Vill du arbeta med engagerade och kompetenta kollegor i en verksamhet inom primärvården som tar hand om barn under 18 år med psykisk ohäla/sjukdom i hela Norrbotten?
Vi sökerVi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Det är meriterande om du har kunskaper i Cosmic, MS Office och Teams. Erfarenhet av arbete inom primärvården eller BUP, samt kunskap att använda regionens intranät, är också meriterande för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du trygg och stabil, serviceinriktad och strukturerad. Du har en stark muntlig kommunikationsförmåga med fokus på tydlighet och engagemang.
På barn- och föräldrahälsan kommer du att ha en omväxlande arbete med flera olika administrativa uppgifter.
Det innebär allt från dokumentation i journal, bokning/avbokning, arbete i teleQ, administration av intranätet.
Du har en spindel-i-nätet-funktion och hjälper personalen med olika frågeställningar.
- Möjlighet att utveckla rollen som administratör då den är ny inom verksamheten
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänsten
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, arbetstid dagtid, 08.00-17.00 måndag till fredag.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch.
Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!