ENHETSCHEF MED ETT COACHANDE LEDARSKAP
Vad är din största drivkraft som ledare? Kanske handlar det om att locka fram det unika hos varje medarbetare för att bygga ett lag som trivs och utvecklas tillsammans? Eller om att varje dag få bidra till att människor får leva ett gott liv – på sina egna villkor? Då kan rollen som enhetschef inom vård och omsorg vara helt rätt för dig.
DIN ROLL
Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. Genom regelbundna besök i verksamheten säkerställer du att medarbetarna har en tydlig och samstämmig bild av gemensamma mål och uppdrag. Med ett tillitsbaserat ledarskap skapar du en verksamhet som bygger på delaktighet och ansvar, där medarbetarna både kan briljera i sitt arbete och växa i sina yrkesroller.
Du ingår i ett chefsteam och förväntas, utöver att driva din egen enhet, bidra till hela verksamhetsområdets utveckling. I allt du gör har du individen i fokus – både de vi är till för och de vi arbetar med – för det är just därför vi går till jobbet varje dag.
DIN KOMPETENS OCH ERFARENHET
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som är relevant för uppdraget, samt erfarenhet av ledarskap – gärna inom socialt arbete eller i en politiskt styrd organisation. Du är van att fatta beslut och prioritera i komplexa situationer, vilket skapar trygghet och tydlighet för både dig och dina medarbetare.
Du har arbetat med budget, rekrytering och bemanning, vilket ger dig goda förutsättningar att planera och fördela resurser på ett hållbart sätt. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och är bekväm med digitala verktyg och verksamhetssystem – viktiga redskap för att kunna kommunicera effektivt och följa upp verksamheten.
Framför allt har du ett coachande ledarskap. Du ser varje individ, motiverar och skapar förutsättningar för utveckling. Du vet att det är i mötet med människor som det viktiga arbetet sker – och du har förmågan att bygga relationer som präglas av tillit, respekt och engagemang.
DIN NYA ARBETSPLATS
Du kommer att arbeta på Trivseln, ett vård- och omsorgsboende i Ursviken, cirka 15 minuter öster om Skellefteå centrum. Här finns goda bussförbindelser och ett boende med 37 lägenheter. Du kommer att ha en chefskollega samt en samordnare som du arbetar nära med. Tillsammans ansvarar ni för helheten i verksamheten och skapar en trygg, trivsam och utvecklande miljö för både boende och medarbetare.
På Socialkontoret jobbar vi för att skapa en hållbar och effektiv verksamhet som gör skillnad i människors liv. Vi tror på att olika perspektiv och kompetenser gör oss starkare och vi hoppas att du vill bidra med dina. Här får du möjlighet att utvecklas, både i din roll och som person. Vi erbjuder en introduktion som ger dig en trygg och tydlig start i din nya roll samt en mentor som finns till hands för att stötta och vägleda dig under den första tiden. Du kommer att ha årsarbetstid vilket ger dig flexibla arbetstider.
Skellefteå kommun är en trygg arbetsgivare med stora möjligheter – och vi ser fram emot att höra från dig.
BRA ATT VETA
Vi rekryterar kompetensbaserat och fokuserar på din erfarenhet, kunskap och potential. I stället för personligt brev besvarar du några urvalsfrågor och bifogar ett uppdaterat CV.
Vill du veta mer om hur det är att bo och leva i vår kommun? Läs mer om Skellefteå (https://skelleftea.se/) som plats att bo och leva på. Här kan du också läsa om våra förmåner (https://skelleftea.se/formaner) och se lönestatistik (https://skelleftea.se/lonestatistik) för olika yrkesroller i kommunen.
ChefPlatschefGruppchefDriftchefEnhetschefTeamledareDriftledareArbetsledareAmbulanschefUndersköterskaTransportledareDriftsamordnareArbetslagsledareVerksamhetsledarePatienttransportörAmbulanssjukvårdareAnsvarig arbetsledareHälso- och sjukvårdschef