Arbetsbeskrivning
Nu utökar vi med en enhetschef till för området personlig assistans inom funktionshinderområdet. Detta som ett led i en större satsning på arbetsmiljön för att minska chefsområdena och ett minskat antal medarbetare per chef. Detta ska ge förutsättningar till ett närvarande ledarskap och ett proaktivt kvalitéts- och arbetsmiljöarbete. Vi behöver, vi vill och vi kan förändra vår verksamhet för att möta nya förutsättningar.
Funktionshinderområdet bedriver verksamhet för personer med funktionsnedsättningar. Vi utgår från individens behov och önskemål och planerar våra insatser med huvudfokuset att möjliggöra jämlikhet för individen i levnadsvillkor och delaktighet i samhället. Vi satsar på att utveckla arbetssätt och metoder och just nu befinner vi oss i en tid av förändring där digitalisering, tillit och kompetens är strategiska resurser för verksamhetsutvecklingen.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren ledare med ett stort hjärta för människor och en stark vilja att göra skillnad?
Här får du möjlighet att med individen i fokus leda och utveckla verksamheten framåt, allt för att på bästa sätt erbjuda kvalitativ och individanpassad assistans. Du leder och samarbetar med ett engagerat och kompetent team bestående av ca 25 personliga assistenter. Med ett tillitsfullt och nära ledarskap skapar du en kultur, trygghet och förutsättningar för att utmana, digitalisera, effektivisera och arbeta med kvalitetssäkring för verksamheten. I rollen har du ett nära samarbete med brukare, anhöriga och medarbetare för att säkerställa att våra brukare får den hjälp och det stöd de har rätt till enligt LSS.
Som stöd i det vardagliga arbetet har du teamledare, bemanning, ekonomi, HR och andra resurser. Du ingår också i en engagerad ledningsgrupp bestående av 11 kollegor som tillsammans utgör ett team där samarbete och erfarenhetsutbyte är en viktig del för att skapa effektivitet.
Självklart har du i rollen som enhetschef ett ansvar för din personal, arbetsmiljö, ekonomi, uppföljning, utveckling, information och kommunikation för verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är initiativrik och ser möjligheter. Att leda andra, samarbeta, samverka och bygga relationer är enkelt för dig. Med ditt positiva förhållningssätt och trygghet kring din kompetens tacklar du utmaningar i det vardagliga arbetet. På ett smidigt och flexibelt sätt kan du anpassa dig till rådande omständigheter samtidigt som du vågar utmana och stå för dina åsikter och beslut. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål, har en god planerings- och analytisk förmåga och ser till helheten. Du har en förmåga att arbeta självständigt, lyssna in och entusiasmera andra.
I grunden har du en relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi som arbetsgivare ser som motsvarande. Du är van att leda människor antingen i rollen som chef eller i annan ledande roll. Har du tidigare erfarenhet av arbete med liknande målgrupp ses det självklart som ett plus.
Välkommen till ett jobb där du får möjlighet att bidra till framtidens vård- och omsorg.
ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.