Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent
Skicka ansökan 37 dagar kvar
Ekonomiassistent
37 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till vår partner söker vi nu en ekonomiassistent. Vi söker dig som gärna har erfarenhet av liknande arbetsroll och jobbat i Business Central. Rollen passar dig som trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvar.

Om tjänsten

Tjänsten som ekonomiassistent är placerad på huvudkontoret i Göteborg. Ekonomiteamet består i dag av två medarbetare och du blir direktrapporterande till CFO.

Du erbjuds:

  • En dynamisk arbetsmiljö i ett globalt tillväxtföretag, där du får möjlighet att vara en del av en spännande och expansiv resa.
  • Möjlighet till personlig och professionell utveckling.
  • En inkluderande arbetsplats där det är högt i tak, bra stämning och en god gemenskap.
Om tjänsten

Rollen innebär ett övergripande ansvar för företagets reskontror, både kund- och leverantörsreskontra.

Du kommer bland annat hantera betalningar, bankavstämningar, ankomstregistrering och ordermatchning av fakturor. Teamet jobbar nära företagets operativa verksamhet och du kommer ha nära kontakt med interna avdelningar. Du kommer även hantera diverse inköp till kontoret exempelvis kontorsmaterial och andra förbrukningsmaterial. Du kommer primärt arbeta i Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Vi söker dig som
  • Har en högskoleutbildning inom ekonomi eller några års dokumenterad erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Är systemintresserad och har erfarenhet av att arbeta i ekonomi- eller CRM-system. Har du dessutom arbetat i Business Central är det starkt meriterande.
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

I rollen som ekonomiassistent söker vi en noggrann, spontan och initiativtagande person med god samarbetsförmåga då interaktion sker dagligen med andra avdelningar på kontoret samt med dotterbolagen. Du är en prestigelös teamplayer som uppskattar att ha många bollar i luften och att arbeta i en organisation med korta beslutsvägar och en sann entreprenörsanda. Du är ordningsam, strukturerad och detaljorienterad och tydlig i din kommunikation.

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag genom OIO fram till årsskiftet 2026/2027.

  • Omfattning: Heltid, 100%
  • Arbetstider: Kontorstider
  • Start: December 2025
  • Placering: Göteborg
  • Lön: Fast månadslön
Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-12
Antal platser 1
Hemsida Länk