Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Financial Assistant till Nordic Level
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Assistent Ekonomiassistent
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas inom ekonomi och göra skillnad i ett växande bolag? Nordic Level söker en driven Financial Assistant inom reskontra!  

Om företaget

Hos Nordic Level Group utvecklar man framtidens säkerhetslösningar. Här skyddar man människor, fastigheter och samhällsviktiga funktioner med teknik i framkant och stark lokal närvaro. Med spetskompetens inom bland annat Brandsäkerhet, Hospitality & Care, Rental, Security as a Service etc erbjuder bolaget skräddarsydda helhetslösningar som gör verklig skillnad. 

Nordic Level är ett växande bolag där engagemang, innovation och trygghet genomsyrar allt man gör – både för kunderna och medarbetarna. Nordic Level är ett förvärvsdrivet och börsnoterat bolag och nu växer man kraftigt; de senaste åren har man gått från 140 till 400 miljoner i omsättning. I och med denna framgångsresa välkomnar man nu dig till att bli en del av det kompetenta och sammansvetsade ekonomiteamet i Sundbyberg!

Här är företagskulturen öppen och trevlig och genomsyras av en affärsdriven atmosfär med utrymme för både individuell utveckling och team-spirit. Som kvitto på detta har Nordic Level har utmärkelsen "Great place to work". Till skillnad från många konkurrenter i branschen kan du här avnjuta en icke-hierarkisk miljö där cheferna är nära och beslutsvägarna korta. Här har man goda förmåner, förespråkar mångfald och växer kraftigt på sin marknad. Detta vill du inte missa!

I rollen som Financial Assistant inom reskontra kommer du ta dig an en bred roll som också innebär flera sociala interna kontaktytor och framåt - om du vill - få möjlighet att utvecklas till en mer bred redovisningsekonomroll! 

Om rollen

Som Financial Assistant på Nordic Level utgör du en viktig del av ekonomiavdelningen och bidrar till att skapa ordning, struktur och kvalitet i det dagliga arbetet. Du ansvarar för både kundreskontra och leverantörsreskontra för koncernens bolag och arbetar med hela flödet, från fakturering och ankomstregistrering till avstämningar vid bokslut. Rollen innebär ett nära samarbete med redovisningsekonomerna och CFO där du är delaktig i bokslut och rapportering. Du kommer även att spela en central roll i utvecklingen av rutiner och processer samt delta i projekt som tillhör ekonomifunktionen. Rollen ger dig också chansen att växa och utvecklas framåt, till att kunna ta dig an en bredare redovisningsroll.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

- Ansvara för kund- och leverantörsreskontra för koncernens sex legala enheter, tillsammans med redovisningsekonomerna

- Driva hela flödet för kundreskontra, från fakturering till avstämningar vid bokslut

- Hantera hela flödet för leverantörsreskontra, från ankomstregistrering och attestering till avstämningar vid bokslut

- Samarbeta med redovisningsekonomerna i samband med bokslut och rapportering

- Bidra i utvecklingen av ekonomiavdelningens rutiner och processer

- Vara delaktig i projekt kopplade till ekonomifunktionen

Vi söker dig som har:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (universitet eller YH) - Minst 4 års erfarenhet av ekonomiskt arbete inom kund- och leverantörsreskontra  - Behärskar Microsoft Excel på god nivå - Talar och skriver svenska obehindrat

Som person är du: - Snabblärd och utvecklingsorienterad - Ansvarstagande och professionell i ditt arbetssätt - Drivande och engagerad med vilja att växa i en organisation som satsar på sina medarbetare - Social och relationsskapande med lätt för att samarbeta både internt och externt - Hands-on, prestigelös och positiv med förmåga att hantera både stora och små uppgifter Meriterande erfarenheter: - Erfarenhet av att ha arbetat med löpande redovisning - Tidigare erfarenhet av ekonomisystemet Entré - Tidigare erfarenhet av Fortnox

Varför Nordic Level? Du blir en del av ett engagerat och kunnigt team där du får möjlighet att påverka, både din egen utveckling och bolagets kunders trygghet och effektivitet. Nordic Level erbjuder konkurrenskraftiga villkor, stora utvecklingsmöjligheter och en kultur som präglas av innovation, laganda och handlingskraft. Nordic Level är "Great place to work"-certifierat. 

Övrig information

Anställningsform:  Tillsvidare med inledande provanställning Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17. Plats: Stockholm, Sundbyberg

Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem.

Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande

  1. Löpande urval av CV
  2. Telefonintervju med A-hub
  3. Digital intervju med A-hub
  4. Intervju hos företaget
  5. Referenstagning
  6. Erbjudande

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-11
Antal platser 1
Hemsida Länk