Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Customer Support Engineer - Göteborg
Skicka ansökan 31 dagar kvar
Support Ingenjör Supportingenjör Customer Support Customer Support Engineer
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Vi söker nu en Customer Support Engineer till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg. Rollen passar dig som har några års erfarenhet inom automotive, kvalitet eller engineering och som trivs i en kundnära roll med stort fokus på problemlösning, kvalitet och kundnöjdhet. Här får du möjligheten att arbeta i en internationell miljö där du blir en central länk mellan kund, leverantör och interna funktioner. Arbetsuppgifter Vara primär kontaktpunkt för alla kvalitetsrelaterade frågor från kunder. Representera kundens röst internt och säkerställa att deras behov kommuniceras till rätt funktioner i organisationen. Samla in, analysera och åtgärda kundproblem snabbt för att undvika produktionsstopp. Initiera och koordinera korrigerande åtgärder, inklusive sortering/reparation och riskbedömningar. Genomföra och följa upp kvalitetsförbättringar samt verifiera lösningars effektivitet. Stötta OEM & Tier 1 med återkoppling om observationer, rotorsaker och korrigerande åtgärder. Arbeta i relevanta system och portaler såsom VSIM, SQTS, GPS, QSYS och SharePoint. Delta i prototypproduktion, nya fordonslanseringar samt supportera garanti- och regressionsanalyser. Bidra till förebyggande arbete och ständiga förbättringar i processer, produkter och system. Kvalifikationer Skall-krav: 2–3 års erfarenhet från automotive och/eller engineering/quality. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i Microsoft Office. Förmåga att analysera och lösa problem på ett strukturerat sätt. Flexibel, kommunikativ och strukturerad med hög servicekänsla. Möjlighet att resa vid behov. Meriterande: Erfarenhet av kvalitetsprocesser inom automotive. Kunskap i kund- och leverantörsportaler (VSIM, SQTS, GPS, QSYS m.fl.). Tidigare erfarenhet av arbete i internationell miljö. Villkor Start: 1 oktober 2025 Slut: 31 december 2026 Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Placering: Göteborg, på plats (0% distans) Ansök senast: 16 september 2025, kl. 23:59 Detta är ett konsultuppdrag. Du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Med vår tjänst PayExpress får du dessutom betalt snabbt och smidigt – inom 3–5 dagar efter att din tidrapport har godkänts. Vi arbetar löpande med urval och presentation av kandidater. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Ett uppdaterat CV där det tydligt framgår att du uppfyller skall-kraven är en förutsättning för att kunna bli aktuell för rollen. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Vi erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik på flera nivåer. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-11
Antal platser 1