Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiansvarig
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Ekonomiansvarig
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

KravVill du vara med och utveckla ekonomifunktionen hos ett av Sveriges mest spännande arkitektkontor? Vår kund skapar smart arkitektur för komplexa projekt inom både byggnader och inredningar – med visionen att bidra till starkare sammanhang, upplevelser och identitet. Nu söker de en Ekonomiansvarig som vill kombinera gedigen ekonomisk kompetens med ett brett engagemang i en kreativ miljö. Om rollen Som ekonomiansvarig blir du navet i vår kunds ekonomiarbete. Du ansvarar för allt från löpande redovisning till analys, budget och likviditet, och fungerar som ett viktigt stöd till vd, ledningsgrupp och uppdragsansvariga arkitekter. Rollen är bred – förutom klassiska ekonomifrågor kan uppgifter inom kontorsnära service, inköp och enklare administration ingå. Du utgår från bolagets nya kontor på Götgatan i Stockholm. Tjänsten kan anpassas i omfattning och passa både dig som vill arbeta deltid (ca 75 %) eller heltid. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande redovisning, bokslut och revision Rapportering, analys, budget- och prognosarbete Likviditetsplanering och bankkontakter Fakturering, registervård i affärssystem (Millnet eller liknande) Kontakt med revisorer, myndigheter och externa konsulter Inköp av kontorsmaterial, enklare administration och stöd i interna aktiviteter Mer om rollen och bolaget ges vid en eventuell intervju med Framtiden. Vem söker vi? Vi söker dig som har en trygg ekonomibakgrund och gärna erfarenhet från breda roller där du självständigt ansvarat för redovisning och analys. Du är prestigelös, gillar att ta ansvar och drivs av att bidra till helheten i verksamheten. Vi tror att du har: Eftergymnasial utbildning inom redovisning/ekonomi Minst 5 års erfarenhet av redovisningsarbete (eller motsvarande) Goda kunskaper i redovisning, rapportering och analys Vana av affärssystem, gärna Millnet eller liknande Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av lönehantering Kunskap inom HR-administration eller enklare juridik Intresse av att bidra med ordning och struktur i administrativa processer Personliga egenskaper För att trivas i rollen ser vi att du är: Prestigelös och självgående – du kan arbeta självständigt och ta initiativ Noggrann men helhetsorienterad – du ser detaljerna men tappar inte riktningen Kommunikativ och utåtriktad – du skapar förtroende och är en naturlig samarbetspartner Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-10
Antal platser 1
Hemsida Länk