Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Nämndsekreterare
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Administratör Nämndsekreterare
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska vinterljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv. Storumans kommun är en samisk förvaltningskommun och vi värderar kunskaper i samiska språket och kulturen. Om tjänsten Som nämndsekreterare hos oss på omsorgsförvaltningen får du en central roll i att samordna och administrera nämndens arbete. Du ansvarar för att säkerställa att beslutsprocessen är rättssäker, transparent och effektiv. I rollen som nämndsekreterare arbetar du nära den politiska ledningen, och du kommer att vara ett stöd för de förtroendevalda liksom för handläggare och chefer på omsorgsnämndens förvaltning. Tjänsten är placerad i Storuman och kräver till största delen närvaro på plats. Dina arbetsuppgifter • Planera och samordna nämndens sammanträden • Skriva och granska kallelser, protokoll och beslutsunderlag • Säkerställa att ärendehanteringen följer gällande lagstiftning och interna riktlinjer • Ge stöd och rådgivning till förvaltningens medarbetare i frågor som rör nämndprocessen • Delta i utvecklingsarbete kring digital ärendehantering och demokratiska processer Tjänsten innefattar även förvaltningens administrativa arbetsuppgifter och i rollen som administratör är du ett viktigt stöd för både förvaltningen och våra besökare. • Arkivering, posthantering och registrering av inkomna handlingar • Kontakt och samverkan med olika parter, aktörer och medarbetare • Beställningar, bokningar Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant utbildning, exempelvis inom offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap • Erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller liknande administrativ roll inom offentlig sektor • God förståelse för kommunal förvaltning och politiska beslutsprocesser • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem är meriterande Personliga egenskaper Du är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du trivs med att arbeta självständigt men har också lätt för att samarbeta. Du har ett professionellt förhållningssätt och är van att hantera information med hög sekretess. Vi erbjuder • Ett meningsfullt arbete där du bidrar till samhällets välfärd • En arbetsplats med engagerade kollegor och god arbetsmiljö • Möjlighet till kompetensutveckling och flexibla arbetssätt Tillträde enligt överenskommelse eller 15 januari 2026. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-10
Antal platser 1