Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Controller till ekonomienheten på socialförvaltningen
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Controller
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla ekonomistyrningen i en organisation som gör skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen I staden ansvarar socialförvaltningen för individ- och familjeomsorg. Vårt uppdrag är att möjliggöra för invånare att bli självständiga i livet så att de kan ta en aktiv del i samhället. Vi har genomgått en spännande organisationsförändring med fokus på att skapa en mer tillgänglig socialtjänst utifrån tre huvudområden: myndighet, insatser och service samt boende. Vi har höga ambitioner. Men för att lyckas behöver vi dig. Som controller är du en viktig del av ekonomienheten och arbetar både operativt och strategiskt. Du bidrar till att skapa struktur, transparens och kvalitet i ekonomiarbetet – från analys till uppföljning och utveckling. Vi söker nu en engagerad och analytisk controller till socialförvaltningens ekonomienhet. Hos oss blir du en del av ett team som arbetar för att ge våra verksamheter bästa möjliga ekonomiska stöd, med fokus på kvalitet, rättssäkerhet och utveckling.  Arbetsuppgifter Du arbetar brett i flera olika ekonomiska frågor såsom avtalshantering, redovisning och upphandling. En viktig del av tjänsten är att utforma och följa upp IOP-avtal (Idéburet Offentligt Partnerskap), vilket innebär att du bidrar till långsiktiga och hållbara samarbeten mellan kommunen och idéburna organisationer. Du får en central roll i alla delar inom ekonomiområdet; från redovisning, uppföljning, analys och upphandling. Vidare kommer du i din roll även arbeta med att: • Utforma, granska och administrera avtal, inklusive IOP-avtal  • Utveckla rutiner och processer för effektivare avtalshantering och redovisning  • Löpande redovisning, avstämningar och uppföljning samt delta aktivt i månads-, kvartals- och årsbokslut  • Säkerställa att redovisning och ekonomiska processer följer gällande lagar, regler och riktlinjer  • Stödja och kvalitetssäkra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU)  • Ge rådgivning och stöd till verksamheter i ekonomiska frågor  Vad vi erbjuder  Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.  Kvalifikationer • Relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande • Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiskt arbete  • Erfarenhet av avtalshantering och avtalsutformning  • Meriterande med erfarenhet av IOP-avtal eller liknande partnerskap  • God kunskap om offentlig upphandling • Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande  Personliga egenskaper  • Ansvarskännande, strukturerad och noggrann  • God analytisk förmåga • Kommunikativ och pedagogisk – du gör ekonomi begripligt för andra • Självständig och initiativtagande med driv att utveckla arbetssätt  Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag: 2025-09-28  Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. I ansökan ska CV och övriga för tjänsten relevanta handlingar bifogas, exempelvis utbildningsbevis eller legitimation. Du kommer även få besvara urvalsfrågor. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-09
Antal platser 1
Hemsida Länk