Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlare till E-hälsomyndigheten i Stockholm
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Upphandlare
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Nu söker vi en erfaren upphandlare till ett uppdrag hos E-hälsomyndigheten, som befinner sig i en expansiv fas och har behov av förstärkning inom inköpsfunktionen. Myndigheten står inför flera kommande upphandlingar och behöver en konsult som kan genomföra upphadlingar och avrop för E-hälsomyndighetens räkning. Förekommande arbetsuppgifter: Uppdraget innefattar att planera, genomföra och följa upp inköp av varor och tjänster i enlighet med Lagen om offentlig upphandling. Detta inkluderar bland annat att: - Analysera organisationens behov och krav - Utarbeta upphandlingsdokument - Genomföra anbudsutvärdering och eventuella förhandlingar med leverantörer - Säkerställa att upphandlingar och avrop följer aktuella regelverk och interna riktlinjer - Skriva avtal - Förebygga och hantera upphandlingsrisker Arbetet kräver ett gott samarbete med olika interna enheter och externa leverantörer. Uppdraget kan förändras där till exempel konsulten kan komma att ingå i projekt, i rollen som expert. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med planerad start den 1 oktober 2025 och pågår till och med den 31 mars 2026, med möjlighet till eventuell förlängning i ytterligare sex månader. Arbetstiden är förlagd till vardagar under kontorstid, kl. 08:00–16:30. Uppdraget är placerat vid E-hälsomyndighetens kontor i Stockholm (Sankt Eriksgatan), men det finns möjlighet att utföra delar av arbetet på distans efter överenskommelse med uppdragsgivaren. Resor till myndighetens kontor i Kalmar kan förekomma. Eventuella resor och logikostnader bokas och bekostas av E-hälsomyndigheten. Krav för tjänsten: • Minst fem (5) års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling. Minst tre (3) år av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad någon gång under den senaste femårsperioden. • Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingsprocesser inom IT-området • Relevant universitets- eller högskoleutbildning eller på annat sätt förvärvade kunskaper inom upphandling. • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift • Goda kunskaper inom LOU/LUF • Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM- Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet av att arbeta i clips i upphandlingsverktyget e-Avrop. • Erfarenhet av att arbeta på en svensk statlig myndighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sist ansökningsdag 2025-09-18 Information om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Mer information om E-hälsomyndigheten finns att läsa på https://www.ehalsomyndigheten.se Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-09
Antal platser 1
Hemsida Länk