Vill du arbeta på en modern och trivsam F-6 skola som värdesätter struktur, arbete i team och kollegialt lärande? Drivs du av nära samarbete mellan fritids och skolans övriga roller? Sök då tjänsten som lärare på fritidshem på Viktor Rydbergs skola Nacka! Tjänsten är tillsvidare med omfattning 100%. Start 1 oktober eller enligt överenskommelse.Ditt uppdragI rollen som lärare mot fritidshem arbetar du med elever i F-3. Lärare och fritidsteamet samverkar för att skapa en trygg och utvecklande skoldag. Tillsammans planerar och strukturerar ni dagen för att ge elever bästa möjliga undervisning och lärande. Under skoldagen är du en närvarande, aktiv och stöttande pedagog i klassrummet, i mindre undervisningsgrupper och under rasterna.Du tillsammans med teamet på fritids arbetar utifrån att fritids är en del av skolans undervisning, där aktiviteterna planeras med ett tydligt pedagogiskt syfte och kopplas till skolans teman och fokusområden. Tillsammans skapar ni en trygg, inspirerande och stimulerande miljö där elevernas sociala och pedagogiska utveckling står i fokus, samtidigt som aktiviteterna är anpassade efter deras intressen och förutsättningar.En viktig del av ditt uppdrag är att bygga förtroendefulla relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor.
Din erfarenhetFör denna tjänst krävs att du har:
- lärarlegitimation mot fritidshem
- erfarenhet av att arbeta på skola med elever i årskurs F-3
- god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
Som lärare mot fritidshem blir du en del av ett välfungerande fritidshem med ett nära samarbete mellan fritids och skolans övriga yrkesroller. Du omges av kompetenta och intresserade kollegor som värdesätter arbete i team och kollegialt lärande. Hos oss får du möjlighet att påverka och vara med att utveckla fritidsverksamheten vidare. Som nyanställd erbjuder vi dig mentorskap, ett varmt välkomnande och en tydlig struktur som underlättar din start.Varmt välkommen med din ansökan!
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.