Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistenter
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Ekonomiassistent
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du ett öga för siffror och ett intresse för hur system fungerar? Vill du vara en del av en dynamisk arbetsmiljö där din insats gör skillnad? Sveafastigheter växer och söker nu två engagerade ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra till vårt team i Malmö.

Som ekonomiassistent hos oss får du en viktig roll i vår ekonomiavdelning. Du kommer att bidra med din kunskap i en miljö som präglas av samarbete, utveckling och framåtanda. Just nu står vi inför en spännande fas där nya system ska implementeras, bland annat en AI-baserad lösning, vilket innebär goda möjligheter att vara med och påverka arbetssätt och rutiner. Du rapporterar till redovisningschefen i Malmö och blir en del av ett team som stöttar och inspirerar varandra.

Om tjänsten

I rollen är ditt huvudfokus leverantörsfakturahanteringen som innefattar:

  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Hantering av leverantörsregistret
  • Administrera attestflöden
  • Kravhantering
  • Mailbevakning av inkommande ärenden
  • Stämma av leverantörsreskontran
  • Kommunikation med leverantörer
  • Systemunderhåll
  • Analysera flöden, attestfrekvens m.m.
  • Allmänt förekommande administrativa arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

Rollen är fokuserad på leverantörsfakturahanteringen och du blir en del i att bidra till vår framgång.

Profil och kvalifikationer

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och är en analytisk problemlösare. Du arbetar noggrant och ansvarsfullt, och du bidrar gärna med din hjälpsamhet för att skapa en positiv arbetsmiljö. Dessutom har du en stark förmåga att prioritera och hålla fokus på det som är viktigast, även i utmanande situationer.

För att lyckas ser vi att du formellt har:

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning
  • Goda kunskaper i Office-paketet, primärt Excel
  • Flytande i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du tidigare arbetat i systemen Rillion och/eller Semina.

Arbetsmiljö och kultur

På Sveafastigheter präglas vår företagskultur av affärsmässighet, långsiktighet, närvaro och innovation. Vi arbetar professionellt och med hög kvalitet för att nå våra mål, samtidigt som vi har ett långsiktigt perspektiv – både när det gäller våra fastigheter och våra medarbetare. Vi värdesätter nära samarbeten och ett inkluderande klimat och genom att tänka kreativt och våga utmana traditionella arbetssätt strävar vi efter att ligga i framkant och hitta nya lösningar som skapar värde för våra kunder, vår organisation och samhället i stort.

Ansökningsprocess

Varmt välkommen att ansöka till en spännande roll hos oss. Vi hanterar ansökningar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Om Sveafastigheter

Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar hyresrätter över hela Sverige. Vi arbetar för att erbjuda en bredd av hyresrätter som står sig över tid där människor trivs och känner sig trygga. Vi är ett innovativt och framåtblickande företag som värdesätter hållbarhet och långsiktighet i vår fastighetsutveckling.

Läs mer om oss på www.sveafastigheter.se

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-08
Antal platser 2