Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Lönekonsult till Löneenheten
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Lönekonsult
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en utvecklingsresa där din kompetens verkligen gör skillnad? Motiveras du av utmaning och utveckling- där du vill ge god service i lönerelaterade frågor? Då kan du vara vår nya vikarierande lönekonsult!     Vilka är vi?  Löneenheten tillhör HR-avdelningen i Norrköpings kommun, där vi tillsammans är cirka 60 kollegor. Vi har målsättningen att vara en HR-organisation i framkant som utmanar traditionella metoder. Vi är 20 medarbetare som jobbar tillsammans för att säkerställa att rätt lön betalas ut i rätt tid.  Genom nära dialog ger vi ett professionellt stöd och god service till chefer och lönerapportörer i hela organisationen inom områdena löneadministration, systemförvaltning, utbildning och pension.  Hos oss får du både gemenskap och utmaning! Vi sitter på Slottsgatan 118 i Norrköping, bara ett stenkast från resecentrum – nära till det mesta, men framför allt nära varandra.   Vi tror på tillit, ansvar och dialog. Hos oss får du inte bara utföra ett jobb – du får vara en aktiv del i hur vi formar framtidens lönearbete. Din kunskap och ditt driv är viktiga pusselbitar i vår resa framåt, och vi vill ge dig utrymme att växa och bidra.  Nu söker vi en engagerad Lönekonsult som vill hoppa på ett längre vikariat när en av våra kollegor går på föräldraledighet. Är du redo att ta chansen och bli en del av vårt team och arbete?    Dina arbetsuppgifter  Hos oss på Löneenheten i Norrköpings kommun arbetar vi i tre team – två med fokus på lönehantering och ett på systemförvaltning och utveckling. Våra grupper har olika ansvarsområden, men vi är stolta över vårt nära samarbete och vår vilja att stötta varandra över gränserna.    I rollen som Lönekonsult blir du en del av ett engagerat team bestående av sex lönekonsultkollegor, våra lönespecialister, systemförvaltare och löneekonom. Här får du arbeta nära andra som brinner för lön och som tillsammans vill skapa bästa möjliga service och stöd till hela organisationen.  Du blir en nyckelperson för våra chefer och administratörer/rapportörer när det gäller lönerelaterade frågor. Kontakten sker både digitalt, via telefon och ibland fysiskt – vilket gör att ditt arbete blir varierat och relationsskapande.  I det dagliga arbetet ansvarar du bland annat för att registrera anställningar, hantera löneunderlag och rapportera efter lönekörning. Allt detta gör du i vårt lönesystem Heroma, där du får möjlighet att utveckla din kompetens och växa i rollen.   Som Lönekonsult hos oss hanterar du en variation av flöden och får möjlighet att vara medskapare för nya lösningar och vägar framåt inom löneområdet.     Vem är du?  Vi söker efter dig som har en eftergymnasial examen inom löneområdet och som gärna har hunnit arbeta självständigt med lönehandläggning. Har du dessutom erfarenhet av serviceyrken, gärna kopplat till löneområdet – ser vi det som ett plus.   För att lyckas och trivas i rollen som Lönekonsult ser vi att du är en teamspelare som bidrar till goda samarbeten och relationer omkring dig samt har en god förmåga att driva ditt arbete effektivt framåt.   Du är serviceminded, stresstålig och kommunikativ med förmågan att förklara det svåra på ett pedagogiskt sätt och anpassa din kommunikation efter målgrupp med fokus på verksamhetens bästa!     Vi ser även att du motiveras och får energi av utveckling och vill vara en del av att hitta lösningar när vi står inför nya utmaningar!  Vi söker dig som är skicklig på det digitala med intresse för IT och innovation. Du har en mycket god förmåga att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.     Du värdesätter kvalitét, både i ditt eget arbete och i samarbetet med kollegor där du uppskattar att kombinera det dagliga lönearbetet med möjligheten att bidra till förbättringar av våra processer.  Det är en fördel om du har arbetat i Heroma samt har kännedom om kollektivavtal inom kommun eller region men inget måste.   Känns det här som ett uppdrag för dig?    Varmt välkommen in med din ansökan!    Information om tjänsten  Antal lediga tjänster: 1  Anställningsform: Vikariat  Längd på anställning: 1 år med möjlighet till förlängning  Tillträdesdatum: 1 oktober eller så snart som möjligt enligt överenskommelse  Arbetstid: Dag  Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis  Sista ansökningsdatum: 19 september  Kontakt: Lönechef Susanne Widén, [email protected], 011-15 62 77 eller HR-konsult rekrytering Sofia Örtegren, [email protected], 011-15 32 13   Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt.  KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-08
Antal platser 1
Hemsida Länk