Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Avtalscontroller
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Avtalscontroller
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Bygg framtidens Solna tillsammans med oss!

Är du redo att vara en del av en spännande resa? På Signalisten är vi i en expansiv fas och arbetar med hög takt inom både nyproduktion och renoveringar av våra fastigheter. Vi är stolta över vårt uppdrag att skapa fler trygga och trivsamma hem i Solna och bidra till stadens utveckling.

Hos oss får du en möjlighet att göra skillnad och ta ansvar för samhällsutvecklingen! Vill du vara med och bidra till en levande och hållbar stad? Välkommen till oss!

Avtalscontroller

Vill du vara med och utveckla Signalistens arbete med avtalsförvaltning och samtidigt bidra till långsiktigt hållbara leverantörsrelationer? Vi söker nu en Avtalscontroller som vill stärka vår avtalskultur och vidareutveckla våra processer för avtalsförvaltning, klassificering och uppföljning. Rollen är central för verksamheten och erbjuder dig möjlighet att göra stor skillnad för såväl organisationen som för uppdraget.

Om rollen

Som Avtalscontroller kommer du att tillhöra upphandlingsenheten som är ett litet men sammansvetsat team bestående av två upphandlare och en upphandlingschef. Upphandlingsenheten är en del av Signalistens utvecklingsavdelning. Vi arbetar nära varandra, delar kunskap och har korta beslutsvägar. Vi värderar gemenskap och trivsel i gruppen, det ska vara roligt att komma till jobbet!

Vi har de senaste åren arbetat med att bland annat öka medvetenhet och kunskap kring strategiskt inköp genom utbildningsinsatser. Vi har även utvecklat rutiner, processer och mallar för att skapa ett smidigt och effektivt arbete. Vi vill nu ta arbetet vidare tillsammans med dig.

Den aktiva avtalsuppföljningen för våra avtal utförs främst av verksamheten i form av kvalitetsansvariga. Din roll innebär att stötta och utveckla verksamheten i denna process. Rollen är bred och du kommer själv ha möjlighet att påverka innehållet, där strategiska initiativ kombineras med operativa arbetsuppgifter.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Verka för att upprätthålla trygga, goda och långsiktiga leverantörsrelationer.
  • Hålla interna utbildningar, delta i olika nätverk och fokusgrupper kopplat till området.
  • Utveckla, implementera och förbättra vår avtalsprocess samt verka för att denna efterlevs av verksamheten.
  • Planera och genomföra uppföljningsmöten med leverantörer och interna intressenter.
  • Stötta verksamheten i avtalsförvaltning genom att ge rådgivning och stöd i avtal och uppföljningsfrågor samt kravställning.
  • Ansvara för avtalskatalogen samt att söka och hantera avtal enligt gällande rutiner och policys.
  • Rapportera statistik och nyckeltal till upphandlingschef och/eller ledningsgrupp.

Vem är du?

Vi söker dig som både kan ta eget ansvar och som trivs i nära samarbete med andra. Du är strukturerad och organiserad samtidigt som du är nyfiken och framåtlutad. Att arbeta mot högt uppsatta mål motiverar dig, du ser det som en möjlighet att leverera resultat och att skapa värde.

Du är en relationsskapande person och har mycket lätt för att skapa nya kontakter och vågar ta initiativ i sociala sammanhang. Du motiveras av utveckling och projektuppdrag samtidigt som du trivs bra med administrativa uppgifter.

Som Avtalscontroller har du en nyckelroll i organisationen, du leder och utvecklar uppföljningsarbetet, vilket kräver en analytisk förmåga samt en vilja att kunna påverka och förbättra arbetet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har:

  • Minst ett års erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning och/eller strategiskt inköp.
  • Akademisk examen inom juridik, ekonomi, offentlig förvaltning eller annat för uppdraget relevant område alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • God förståelse för hur man upprätthåller affärsmässiga relationer.
  • Förmåga att arbeta proaktivt och driva utvecklingsarbete.
  • Goda kunskaper i MS Office allra helst Excel.
  • Mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt.
  • Ett stort intresse för verksamhetsutveckling.

Det är meriterande om du har:

  • Utbildning inom LOU och/eller avtalsrätt.
  • Erfarenhet från offentlig sektor och/eller fastighetsbranschen.
  • God kunskap om standardavtal AB, ABT, ABK och ABFF.
  • Erfarenhet av utförda internrevisioner och/eller spendanalyser.
  • God vana att arbeta i system kopplade till statistik samt att hantera större datamängder.
Vårt erbjudande till dig

Vi erbjuder dig en spännande roll där du får möjlighet att göra verklig skillnad genom att stärka avtalsförvaltningen i en utvecklande verksamhet. Du blir en viktig del i vårt arbete mot att skapa största möjliga nytta och affärsmässighet i alla våra samarbeten.

Signalisten erbjuder en arbetsmiljö där du får utveckla både dig själv och dina erfarenheter. Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda dig www.signalisten.se

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider Måndag–Torsdag 08.00–17.00. Fredag 08.00–15.00. Flextid. Tillsättning Sker snarast enligt överenskommelse.

Ansökan Ansök senast 2025-09-19. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Frågor om tjänsten Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helen Eng, Upphandlingschef, [email protected]

Frågor om rekryteringsprocessen Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sandra Erdös, HR-konsult, [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-05
Antal platser 1
Hemsida Länk