Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?
AllboHus Fastighets AB är ett kommunalägt fastighetsbolag som äger och förvaltar bostäder och lokaler på flera orter i Alvesta kommun. I AllboHus bestånd finns ca 1850 lägenheter och 118 000 kvm lokaler. Inom AllboHus jobbar ca 110 medarbetare inom olika yrkesgrupper som varje dag arbetar för att tillsammans skapa hem för Alvestas invånare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog och detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på delaktighet, engagemang och tillit.
AllboHus är en central aktör i utvecklingen av Alvesta kommun. Ett av de viktigaste uppdragen framöver är nyproduktion och renovering av vårt befintliga fastighetsbestånd. Vår ambition är att vara den bästa hyresvärden i Alvesta genom långsiktigt goda relationer till våra hyresgäster och attraktiva boendemiljöer.
Vi söker dig som drivs av att vara affärsmässig och resultatinriktad och som vill arbeta med relationsskapande försäljning och kundservice.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten tillhör marknadsavdelningen som består av Kundtjänst, Uthyrning, Marknadsföring och Bosocial utveckling. Vi arbetar i fastighetssystemet Momentum.
Som uthyrare säkerställer du en effektiv uthyrningsprocess där affärsmässighet och ett lösningsorienterat och flexibelt arbetssätt är viktigt. Fokus ligger på uthyrning, administration, kundbesök och visningar. Du har daglig kontakt med kunder och intressenter och matchar dem med rätt bostad. Du är en viktig del i planering och marknadsföring av boenden och områden. Du ansvarar tillsammans med kollegor för marknadsföring av lediga lägenheter, ordnar marknadsaktiviteter som tex visningar av nyproducerade bostäder, deltar på mässor och andra marknadsstrategiska aktiviteter.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har relevant eftergymnasial examen och/eller några års erfarenhet av relationsskapande försäljning, kundkontakt och service. Det är meriterande med erfarenhet av bostadsuthyrning och/eller fastighetsbranschen. Du har förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer, bygga relationer och sätta dig in i andra människors behov och önskemål.
Tjänsten kräver att du är van att prioritera och arbeta självständigt mot uppsatta mål, är lösningsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är social och kan skapa förtroende med ditt sätt att ta ansvar, kommunicera och samarbeta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Relevant högskoleutbildning
Övriga kunskaper och färdigheter
Vi ser gärna att du har kunskaper i hyresjuridik, en hög digital mognad och lätt för att lära dig nya system.
Språkkunskaper
Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
I samband med rekryteringen kan registerkontroll komma att genomföras enligt gällande rutiner och lagstiftning.
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.