Uppdragsbeskrivning
Övervakning, analys och åtgärder vid tekniska larm och incidenter företaget:s infrastruktur för att säkerställa hög tillgänglighet och stabil drift, med fokus på snabb återställning av tjänster. Arbetet innebär även ServiceDesk-ansvar utanför kontorstid samt rollen som incidentkoordinator.
Uppdraget kräver bemanning enligt ett treskiftsschema, vilket innebär arbete under dygnet runt, alla dagar i veckan (24/7). Skiften är fördelade över måndag till söndag, och konsulten förväntas kunna arbeta enligt ett rullande schema med morgon-, eftermiddags- och nattskift.
Profil & Meriter
• Lämplig bakgrund inom IT införskaffad från akademisk utbildning och/eller erfarenhet.
• Erfarenhet av infrastrukturmonitorering och driftmiljöer.
• Kunskap om nätverk, databas och backup.
• Vana att agera på, utvärdera och dokumentera tekniska larm och incidenter. Gärna erfarenhet av ServiceNow.
• Förmåga att arbeta strukturerat enligt etablerade processer och regelverk.
• Ödmjuk och ansvarstagande lagspelare som gillar att arbeta i team.
• Ansvarstagande och proaktiv - Tar ägarskap för ärenden tills de är lösta eller korrekt överlämnad.
• Kan agera snabbt i akuta driftstörningar utan att förlora fokus.
Period: 2025-10-01 - 2027-09-30
Omfattning: 100%
Plats: Borås
Krav på svenska: Ja
Sänd med löneanspråk! Det går även bra att vara egenföretagare.
Cv skickas märkt med JR-45342 Borås