Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
IT Support, Service Desk
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Support IT-support
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning


Övervakning, analys och åtgärder vid tekniska larm och incidenter företaget:s infrastruktur för att säkerställa hög tillgänglighet och stabil drift, med fokus på snabb återställning av tjänster. Arbetet innebär även ServiceDesk-ansvar utanför kontorstid samt rollen som incidentkoordinator.


Uppdraget kräver bemanning enligt ett treskiftsschema, vilket innebär arbete under dygnet runt, alla dagar i veckan (24/7). Skiften är fördelade över måndag till söndag, och konsulten förväntas kunna arbeta enligt ett rullande schema med morgon-, eftermiddags- och nattskift.



Profil & Meriter

Lämplig bakgrund inom IT införskaffad från akademisk utbildning och/eller erfarenhet.

• Erfarenhet av infrastrukturmonitorering och driftmiljöer.

• Kunskap om nätverk, databas och backup.

• Vana att agera på, utvärdera och dokumentera tekniska larm och incidenter. Gärna erfarenhet av ServiceNow.

• Förmåga att arbeta strukturerat enligt etablerade processer och regelverk.

• Ödmjuk och ansvarstagande lagspelare som gillar att arbeta i team.

• Ansvarstagande och proaktiv - Tar ägarskap för ärenden tills de är lösta eller korrekt överlämnad.

• Kan agera snabbt i akuta driftstörningar utan att förlora fokus.



Period: 2025-10-01 - 2027-09-30

Omfattning: 100%

Plats: Borås

Krav på svenska: Ja

Sänd med löneanspråk! Det går även bra att vara egenföretagare.

Cv skickas märkt med JR-45342 Borås

[email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-04
Antal platser 3