Om tjänsten Är du redo att bli en del av en snabbväxande aktör inom eMobility-sektorn? Nu söker vi en tysktalande teknisk supportmedarbetare till vår kunds supportteam. Du kommer att spela en nyckelroll i att stötta kunder och partners i Tyskland och Sverige med tekniska frågor kring laddstationer för elbilar Tjänsten är baserad på huvudkontoret i Solna där du blir en del av ett engagerat och lösningsorienterat team med hållbarhet i fokus.
Dina framtida arbetsuppgifter I rollen blir du första kontaktpunkt för användare, partners och installatörer, främst i Danmark och Norge. Du arbetar serviceinriktat och tekniskt i ett brett spann av ärenden via telefon, mejl och ärendehanteringssystem (Zendesk)
Vi söker dig som Har ett serviceinriktat förhållningssätt, är kommunikativ och har ett intresse för teknik och hållbarhet.
Krav:
Du är en lagspelare som är strukturerad, lösningsorienterad och självgående. Du gillar att hjälpa andra och är nyfiken på ny teknik inom ett framtidsområde.
Övrig information
Om kunden Kunden är ett svenskt teknikbolag som utvecklar smarta och hållbara laddlösningar för elbilar. Sedan starten 2012 har de vuxit till en viktig aktör inom eMobility i Europa. Med användarupplevelse och miljöansvar i fokus bidrar de aktivt till framtidens mobilitet.
Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.