Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kundservicekoordinator
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Kundservicekoordinator
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor!

Vi söker en kundservicekoordinator till vårt team på huvudkontoret i Varberg! Som kundservicekoordinator är du företagets ansikte utåt mot våra kunder, butiker och besökare. Kundservice hjälper våra kunder och butiker under hela köpprocessen och ansvarar för att ge högklassig service för att skapa en positiv upplevelse och bygga goda kundrelationer.

Dina arbetsuppgifter

Du har ett övergripande ansvar att vara behjälplig våra kunder och butiker i våra olika kontaktkanaler. Du ansvarar för att hjälpa våra kunder med att lösa problem kopplat till deras köp och förebygga att de återkommer genom att identifiera mönster i olika ärenden.

Du bidrar även till att effektivisera funktionen och avdelningens drift samt arbetar kontinuerligt för att främja en god arbetsmiljö. Vidare verkar du för att företagets profil och kvalité upprätthålls samt säkerställa att rutiner, lagar, regler och förordningar följs och koordinerar dessa för berörda avdelningar. Du kommer rapportera till kundservicechefen.

Du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:

  • Bemöta och hjälpa våra kunder samt butiker på ett professionellt sätt via chatt, mejl och recensioner.
  • Svara på frågor och lösa ärenden inom om bl.a. leverans, betalning, reklamationer eller andra typer av klagomål.
  • Kontakt med externa samarbetspartners för att lösa kundrelaterade problem.
  • Identifiera mönster i kundernas ärenden och arbeta för att hitta lösningar som kan förhindra att samma problem upprepas i framtiden.
  • Bemöta kunder på ett trevligt, hjälpsamt och lösningsfokuserat sätt.
  • Skapa trygghet och förtroende – även i stressiga eller svåra ärenden.
  • Säkerställa en bra kundupplevelse i hela den digitala köpresan.
  • Hantera reklamationer i enlighet med konsumentköplagen.
  • Bidra till utveckling av kundservice på E-handeln tillsammans med berörda avdelningar.

Din profil

  • Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning och med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • Du har mycket god digital kompetens samt talar och skriver obehindrat på svenska- och har goda kunskaper i engelska.
  • Meriterande med erfarenhet av moderna kundserviceverktyg och CRM-system.
  • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller.
  • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Dina personliga egenskaper

Du är en person som är bra på att skapa relationer och nätverk, såväl till personal som till kunder. Vidare kan du hantera krav och motgångar på ett professionellt sätt, du arbetar produktivt i en pressad miljö, levererar goda resultat och uppfyller våra kundförväntningar. Du är även bra på att skriva och rapportera, du skriver tydligt och korrekt och är engagerad och uttrycksfull i din skrift. Då vi arbetar i team är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra kollegor, du är en lagspelare och arbetar för att uppnå gruppens gemensamma mål.

Information om tjänsten

Omfattning: 40 h/v. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning

Tillträde: 1/11 eller enligt överenskommelse

Kontakt: Vid frågor om tjänsten kontakta Kundservicechef Madeleine Palm, via mail: [email protected]

Sista ansökningsdag är 2025-09-28. Intervjuer hålls löpande under ansökningstiden varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post.

Låter detta som en tjänst för dig?

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-02
Antal platser 1