Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Arkivarie till vår kund!
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Arkivarie
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetet präglas av samarbete och dialog inom och utanför det egna teamet. Korta feedbackloopar och tät dialog med Kunden och dess verksamhet bidrar till att Leverantören är delaktig i hela utvecklingsprocessen.

I arkiv teamet arbetar Leverantören dagligen med:

  • Identifiering av förbättringsområden inom arkivhanteringen
  • Förslag på effektiviseringar och kvalitetshöjande åtgärder
  • Utbildning och kompetensutveckling av medarbetare
  • Uppföljning och utvärdering av arkivprocesser 

För att lyckas långsiktigt handlar en viktig del av utvecklingsarbetet om att bygga för kvalitet och automatisering, där stort fokus ligger på agilt arbetssätt. I uppdraget ingår att Leverantören ska dokumentera för Kundens räkning och kompetensöverföra till relevant personal hos Kunden

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Upprättande och löpande uppdatering av arkivriktlinjer och arkivreglemente
  • Utveckling av informationshanteringsplan och klassificeringsstruktur
  • Framtagning och revidering av styrande dokument för arkivhantering
  • Genomförande av gallringsutredningar och upprättande av bevarandeplaner
  • Analys och utvärdering av befintliga arkivprocesser
  • Löpande arkivvård och kvalitetssäkring av arkivhanteringen
  • Upprätthållande av struktur och ordning på Bolagsverkets handlingar
  • Hantering av både digitala och fysiska dokument
  • Registrering och klassificering av handlingar enligt fastställda rutiner
  • Rådgivning till medarbetare i arkivfrågor

Övriga arbetsuppgifter

  • Utreda vilka handlingar som ska bevaras respektive gallras
  • Säkerställa korrekt vård av handlingar i organisationens analoga samt digitala arkiv
  • Ordning och förteckning av handlingar
  • Administration av arkivredovisningssystemet Klara
  • Samarbete med Riksarkivet på Arkivcentrum Nord i Härnösand

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-01
Antal platser 1
Hemsida Länk