Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supporttekniker till Användarstöd – 2 tjänster
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Supporttekniker
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Är du en problemlösare som brinner för service och IT? Vi söker två supporttekniker som vill vara med och ge snabb och kvalitativ support till kommunens användare. Hos oss får du ett varierande arbete där du växlar mellan att hjälpa användare på distans och ute i verksamheten allt från skolor till kontors- och vårdmiljöer. Om tjänsten Vi söker nu två supporttekniker till Användarstöd. Rollen är en nyckelfunktion i vårt arbete med att ge snabb, effektiv och kvalitativ support till kommunens användare. Som supporttekniker är du en del av den operativa användarsupporten och arbetar nära 1st line, Backoffice, 2nd line samt koordinatorn för användarstöd. Du bidrar till en stabil och serviceinriktad IT-miljö genom att felsöka, åtgärda och dokumentera användarärenden både på distans och på plats i kommunens olika verksamheter såsom skolor, kontor och vårdmiljöer. Arbetsuppgifter • Ge användarstöd via ärendeportal, telefon och vid behov på plats hos användare. • Felsöka och åtgärda problem inom klienthantering, nätverk, telefoni, skrivare, AV-utrustning och andra IT-tjänster. • Delta i rotationssystem mellan 1st line, Backoffice och 2nd line. • Installera, konfigurera och uppdatera IT-utrustning. • Hantera ärenden i ärendehanteringssystem och eskalera vid behov. • Medverka vid utrullning av ny utrustning eller system. • Bidra till att utveckla och förbättra dokumenterade processer och rutiner. • Samverka med logistikfunktionen vid leveranser och utbyte av utrustning. KVALIFIKATIONER Vi ser att du behöver ha gymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Det är viktigt med erfarenhet av arbete i servicedesk, helpdesk eller annan IT-supportfunktion.  Du har kunskaper inom klienthantering (Windows, M365), nätverk, skrivare, telefoni och AV-teknik samt vana vid felsökning och fjärrsupport. Du har även erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis Nilex eller liknande. God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, engelska är meriterande. Du har B-körkort. Personliga egenskaper Vi söker dig som har användaren i fokus och bemöter alla med ett professionellt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du arbetar strukturerat, dokumenterar noggrant och håller ordning på dina ärenden. Du är tekniskt nyfiken, problemlösande och trivs i en miljö där du får möta olika typer av IT-utmaningar. Som person bidrar du till en god arbetsmiljö, delar gärna med dig av din kunskap och samarbetar för att teamet ska lyckas. Vi erbjuder Hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete i ett engagerat team. Du blir en del av kommunens satsning på att skapa en stabil och serviceinriktad IT-miljö där du har möjlighet att växa både tekniskt och professionellt. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 14 september. För frågor om tjänsten kontakta t.f. IT- och digitaliseringschef Christina Larsson, 0320-21 87 02, [email protected] Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Det innebär att säkerhetssamtal kommer genomföras inför anställning. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-01
Antal platser 2