Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlare till Riksbanken i Stockholm
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Inköpare Upphandlare
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Nu söker vi en upphandlare till Riksbanken i Stockholm. Uppdraget avser ett kvalificerat upphandlingsstöd med fokus på upphandlingar, avrop och avtal. I rollen kommer du arbeta med att samordna avtal, leda direktupphandlingar, bistå i upphandlingar samt fungera som kontaktperson gentemot myndighetens upphandlingsenhet, avtalsförvaltare, säkerhetskyddshandläggare och externa konsulter. Arbetet omfattar även stöd i avtalsuppföljning och marknadsanalyser samt ett strukturerat arbete med avtalsklustring. Det innefattar också planering av upphandlingsstrategier, framtagande av utvärderingsprocesser, tilldelningsbeslut och interna beslutsdokument kopplade till avtalshanteringen Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid som planeras att starta i oktober 2025 och pågår initialt i sex (6) månader (ca 1 020 timmar), med möjlighet till förlängning med ytterligare 1,5 år (ca 2900 timmar), vilket motsvarar en total uppdragstid om två (2) år. Arbetet sker heltid på vardagar kl. 08.00–17.00, huvudsakligen på plats i myndighetens huvudkontor i Stockholm. Möjlighet till distansarbete upp till 2 dagar finns efter att du blivit bekväm med arbetsuppgifterna. Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning. • Dokumenterad erfarenhet av att självständigt genomföra direktupphandlingar enligt LOU, och deltagande i upphandlingar. • Minst ett (1) års relevant arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling eller liknande arbete. • Genomfört minst en (1) självständig upphandling alt ett avrop med förnyad konkurrensutsättning. • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift • Kunna inkomma med minst en (1) kontaktbar referens från liknande offentliga uppdrag de senaste två åren. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Säkerhetsklassat uppdrag Observera att detta uppdrag är säkerhetsklassat, då myndigheten bedriver säkerhetskänslig verksamhet. En säkerhetsprövning, inklusive bakgrundskontroll, kommer därför att genomföras på slutkandidaten. Kandidaten kommer även genomgå en säkerhetsprövning. Observera att uppdragets startdatum därmed kan påverkas av handläggningstiden för säkerhetsprövningen. Presentation av Riksbanken Sveriges riksbank (Riksbanken) är landets centralbank och en myndighet under riksdagen. Riksbanken ansvarar för landets penningpolitik och ska främja ett säkert och effektivt betalningsväsende. Riksbanken ger ut sedlar och mynt samt förvaltar Sveriges guld- och valutareserv. Vid huvudkontoret i Stockholm arbetar de allra flesta av Riksbankens 500 anställda. För att säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess kan arbetspsykologiska tester komma att användas. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-09-09. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-28
Antal platser 1
Hemsida Länk